Gyakori sztereotípia, hogy az autó használatával szükségképpen együttjárnak a dugók. Ez nem igaz.
Az meg pláne nem igaz, hogy a tömegközlöködés szükségszerûen a dugó-probléma megoldását jelentené. Ez a legnagyobb hazugság, egy korábbi hozzászólásomban írtam a lépcsõzetes munkakezdés történetérõl és a kiváltó okról. (valamikor a 70-es években volt ez, ha az emlékezetem jó)
Azért szedem pontokba, hogy áttekinthetõbb legyen.
1.) NEM az autózás, hanem általában, a közlekedés OKAIt kell orvosolni, megfelelõ várostervezéssel, településszerkezettel, a munkahelyek, a lakások az üzletek és egyéb létesítmények területi elrendezésének ésszerûsítésével.
Ennek persze meglenne az a nagyon nagy hátránya, hogy nem lenne mire hivatkozni amikor a fizetõparkolási zónákat meg a díja behajtási zónákat lehet kiterjeszteni a libalegelõ túlsó végéig. Így egy csomó befolyásos "haver" kényteélen lenne elmenni dolgozni, és abba belepusztulnának.
2.) Az autózásnak vannak fizikai korlátosságai. Minden útnak megvan a fizikai átbocsátó képessége, és minden autó igénybe vesz valamennyit ebbõl az átbocsátó képességbõl. Nem nehéz belátni, hogyha mondjuk 100ezer autó fejenként 5 km-t tesz meg, az negyedakkora igénybevételt, negyedakkora úton tartózkodási idõt jelent, mintha fejenként 20 km-t tennének meg.
Feltéve, ha az a 20 km sem közleíti meg túlságosan az átbocsátó képesség határát, tehát a forgalom folyamatos, dugómentes.
Abban a pillanatban, mihelyt a fejenkénti 20 km már egyes útszakaszokon eléri az átbocsátó képességet, és a forgalom kezd be-beállni, akkor az elõbbi 4-szeres arány még többszörössé válik!
Vagyis, ha az autók átlagos napi futáskilométerét a negyedére csökkentenénk, akkor az utak forgalmi terhelése normál esetben negyedére csökkenne, a terheltebb szakaszokon még ennél is sokkal nagyobb arányú lenne a csökkenés.
Ezért kellene az 1. pontban említett ésszerû és emberséges településszerkezetei változtatásokat megtenni. Vagy legalább elkezdeni! Vagy ha még elkezdeni se tudják, akkor legalább kinyilatkoztatni! Egy szándéknyilatkozatot, egy preferenciát, egy értékrendet, hogy igen az autósok becsületes dolgozó emberek, és a közlekedési problémákat meg akarjuk oldani, nem a közlekedést nehezíteni!
3.) A döbbenetes aljas mocsokság rövid leírása.
Mint tudjuk, aaz utaknak megvan a fizikai átbocsátó képességük, a parkolásra alkalmas területeknek is megvannak a fizikai határaik. Amikor megközelítjük ezeket a határokat, akkor bizonyos szûkösség áll be, amit a rendszer önszervezõdési mechanizmusai maguktól orvosolni tudnak egy eléggé tág határig. (például: én inkább 1 kilométerrel távolabb állok meg és gyaloglok, minthogy fizessek a parkolásért a rablórohadékoknak. Ha valahol nincs hely, akkor találunk odébb. ez nem probléma.)
Ha a zsúfoltságot az okozná, hogy az utak átbocsátó képessége teljesen ki van használva, ha a parkolásra alkalmas területek dugig lennének 5 km-es határon belül, ÉS MÁR SEMMILYEN INTÉZKEDÉSSEL SEM LEHETNE JAVÍTANI A HELYZETEN, SEM A LÁMPÁK MEGFELELÕ HANGOLÁSÁVAL, SEM A TERÜLET MEGHATÁROZOTT %-ÁNAK PARKOLÓVÁ TÉTELÉVEL, nos akkor ha a fizikai határokat az összes segítõ intézkedések dacára is elértük, nos akkor lehetne mondani, hogy igen, zsúfoltság van, ezért valamilyen intézkedésre van szükség.
De ezek a mocsadékok pont az ellenekzõ végérõl indulnak ki. MESTERSÉGESEN, SZÁNDÉKOSAN CSÖKKENTIK LE AZ UTAK ÁTBOCSÁTÓ KÉPESSÉGÉT ÉS A PARKOLÁSRA ALKALMAS TERÜLETEKET, aztán arról pofáznak, hogy hú de nagy a zsúfoltság meg milyen sok az autó...
Most készülnek lebontani a nyugati téri felüljáró hidat, ahelyett, hogy sok hasonlót építenének, fõleg a vasúti keresztezõdésekben.
(Az másik dolog, hogy ésszerû településszerkezet esetén nem lenne egyetlen út sem fizikailag a határig kizsúfolva)
Ezek az emberszerû férgek tehát valójában nem a zsúfoltság ellen küzdenek, és nem a dugókban pöfögõ autókat próbálják gyorsabb haladáshoz segíteni, hanem pont ellenkezõleg: minél több dugót, minél hosszabb autóban töltött idõt akarnak, és minél több kipufogógázt...
Kedves JTBM és ráktól félõ társai, lehet fordulni a kedves fõvárosi önkormányzat közlekedési osztályához és a nekik a háttérbõl sugdosó mocskoknak, hogy Ti nem akartok má rákot kapni, fejezzék be a dugógyártást...
Ezek a közlekedészervezéssel felHATALMAZOTT férgek, akik az autósokat le kívánják sozktatni az autózásról, vajon miben különböznek azoktól, akik csak úgy kedvtelésbõl felhasogatják a vasúti üléseket meg össze-festékezik a vagonokat?
Abban különböznek a huligánoktól, hogy képzettebbek és sokkal de sokkal kártékonyabbak. Az erkölcsi színvonaluk hasonló.