Te tényleg azt hiszed, hogy az agglomerációból jókedvükben jönnek az emberek be a nagyvárosba? Vagy csak nyomod itt a sablonokat, amiket a sajtó a fejedbe ültetett?
Azok az emberek, akik ide bejárnak, nem viccbõl járnak ide. Itt találnak munkát, vagy a város másik végén, de elkerülõ utak nincsenek, ami esetleg elkerülõ útként funkcionál (Hungária-Könyves Kálmán) ott pedig jól láthatóan szándékosan rosszul beállított lámpák és egyéb "okos forgalomtechnikai" megoldások akadályozzák a haladást.
Tudod, én véletlenül ott voltam, amikor Vajda Pál egykorvolt fõpolgármester-helyettes kifejtette azon alapelvet, hogy az autósokat le kell szoktatni az autó használatáról. Az illetõ képességeit és lehetõségeit ismerve, aligha a saját véleményét mondta. És ez évek óta jól látható tendencia a fõváros (és sajnos sok vidéki város) közlekedési lehetõségeinek (vissza)fejlõdésében.
Nehogy azt higye bárki, hogy ezek a tömegközlöködés fejlesztsésvel akarják a közlekedésünket elõsegíteni! Ahhoz szándék kellene és rengeteg pénz. Annyi pénz, amennyi még a gazdag országoknak sincs, egy ilyen eladósodott országban pedig pláne!
Te mit gondolsz, Gaillard, honnan lesz itt pénz a tömegközlöködés normális szintre fejlesztéséhez? Vagy szeretnél a buszmegállókban tolongani és csak a tizedik buszra felférni? Hidd el, akik az autózást lerohasztani szeretnék, azokat nem fogja zavarni a Te sorsod (hacsak nem közéjük tartozol) mert õnekik meg fog maradni az autójuk!
Állítólag Budapesten hétköznap majdnem 1 millió autó mozog (1 egész nap) Szerinted hány busz kellene ennek a tömegnek az elhordására? Mibõl lehet azokat megvenni? Hitelbõl? A hitelt vissza is kell ám fizetni, KAMATOSTÓL. Hány forint lesz akkor egy buszjegy?
A múlt héten az Infórádióban Dr, Agykári János kifejtette hogy nyugodtan fel lehet emelni a buszjegyek árát, csak (még) szigorúbb ellenõrzést kell a járatokon csinálni. Arra a kérdésre, hogy nem fog-e ennek hatására sok ember autóval közlekedni, KIFEJTETTE HOGY HOGYAN KELL LEROHASZTANI, ELLEHETETLENÍTENI AZ AUTÓKÖZLEKEDÉST. Anélkül, hogy valamit adnának helyette.
NEHOGY AZT HIGYE BÁRKI, HOGY HA MINDENKI TÖMEGKÖZLEKEDÉSSEL JÁRNA, AKKOR NEM LENNÉNEK DUGÓK és az élet csupa öröm lenne, madarak csicseregnének a fákon!
Én nem ma születtem, már 54 éves vagyok, sokmindent láttam és emlékezni is tudok. Van itt valaki, aki még emlékszik a "LÉPCSÕZETES MUNKAKEZDÉS" meghirdetésére? Valamikor a 70-es évek környékén, amikor még az emberek 95%-a tömegközlöködéssel járt.
Azért kellett meghirdetni a lépcsõzetes munkakezdést, mert a tömegközlöködés NEM VOLT KÉPES normálisan elhordani a sok embert a reggeli és a délutáni csúcsban.