Egy szinten elég dúrva amit a M$ csinál. A Sony az elõzõ generációkban a saját fejlesztõ csapatai által fejlesztett exkluzívokkal is megtámogatva, sok sok pénzt belefektetve felépített egy márkát. Ehhez csatlakoztak a külsõs csapatok is jól felfogott érdekükktõl hajtva erõsítették a platformot az exkluzív játékaikkal. Hiszen nekik is jobb egy erõs paltformra 1X fejleszteni mint 3 gyengére 3X.
Na most gyak a M$ nem csinál mást mint rombolja a brandet, gyakorlatilag nem épít saját stúdiókat, nem ír alá hosszútávú szerzõdéseket, nem hossszú-hosszú fejlesztéseket támogat, hanem a játékiparbn még mindíg eszméletlen pénznek számító 10 milliókkal dobálózik.
A cégek meg nem fogják fel, hogy OK hallgathatnak a pénz szavára, de ugye ha gyengébben sikerül a termék, akkor egy olyan multi piacon kell megmérettetniük, amivel lehet nem bírnak el, mert nem fogja az exkluzivitás védeni õket. Aztán egy haldokló címnek már nem biztos hogy lesz még egy dobása, kezdhetnek megint új brandet felépíteni.
A M$ láthatóan nem is erölteti, hogy túl sok fejlesztõ stúdiót hosszútávra magához kössön, ergo ha a M$ kerül fölénybe majd mindenki versenyezhet az M$ kegyeiér egy sokkal erõsebb versenyhelyzetben.