- A játék legnagyobb része Chicago-ban játszódik.
- A játék elején a 47-es ügynök a chicago-i rendõrök elõl menekül.
- Az IO Glacier 2 engine-je remek arcanimációt ígér.
- Fedezékrendszer.
- Nagyobb szerepe lesz a bujdosásnak, többet kell észrevétlenül maradnunk.
- Az "Instinct Mode" az Arkham Asylum-ban megismert Detective Mode-hoz hasonlít majd, azaz a falon keresztül is láthatjuk majd az ellenfeleket.
- Nem lesznek nagy térképek, mint az elõzõ részekben.
- A minitérképen továbbra is kiemelve látjuk a fontosabb dolgokat.
- Új fenyegetettség-mérõ, ami egy szürke kör lesz.
- Majdnem minden pályán lesz új, sajátos fegyver.
- Továbbra is élõ pajzsként használhatunk embereket.
- A túszszedésnél viszont realisztikusabban reagál majd az MI, és a zsaruk szétszóródnak, hátha más szögbõl eltalálhatnak minket.
- Elsõ alkalommal a pályák checkpoint-okra oszlanak.
- Attól, hogy elbújtunk, álruhát vettünk fel, még nem verhetünk át mindenkit...
- A sztori sokkal inkább szól a 47-esrõl, sõt, néhány áldozatát ismeri is majd.
- Új szinkronszínészek szólaltatják meg az ügynököt és Diana-t.
- Lesz ökölharc.
- Összetett elterelést is kivitelezhetünk: pl. 47-es rendõrnek öltözik, miközben õt keresik, majd a rendõrségi rádión hamis adatokat mond be.
- Az MI már csoportreakciókat is le tud modellezni, valamint minden cselekvésünkre dinamikusan reagál.