Teljesen igazad van. Ez a legyengébb minõségû játék eddig 47-es fõszereplésével. Direkt nem írom azt, hogy Hitman játék, mert a Hitman játékokhoz ennek csak a nevében és a fõszereplõjében van köze, játékmenetileg közelében sincs.
A Hitman játékok arról szóltak, hogy háttérinformációk és térkép rendelkezésedre bocsátásával meg kellett ölnöd valakit, amihez te választottad ki a megfelelõ helyet, módszert és fegyverket. Itt nemhogy nincs fegyverválasztó képernyõ a pálya eléjén, de még egy tetves térképet se kapunk. A célpontokról se tudunk semmit, csak betévedünk egy pályára, aztán menjél, öld meg a striptízbártulajdonost, gonosz tudóst aki a disznókat robbantgatja, meg hasonló ökörségek. Semmi háttérinformáció, semmi felkészülés, semmi logika. Hitman játék helyett engem inkább egy Jason Bourne filmre enmlékeztetett, különösen amikor pályákon keresztül kellett menekülni a rendõrség elõl.(wtf???) A történet annyira gagyi hogy szép jelentéktelenül a háttérbe húzódik és ott is marad az egész játék alatt.
Ja és kedvencem a kivitelezés!
Az irányítás több mint húsz különbözõ dolgot használ, minden egyes tetves interakcióra másikat. Zongorázni akarják tanítani az embert vagy mi a fene? Emlékszik még valaki a Hitman játékok elegáns legördülõ menüsorára, ahol a görgõvel egy másodperc alatt kiválaszthattad, hogy mit is akarsz csinálni az adott tárgyal? Emellett sokszor nem "áll rá" az interakcióra a redszer, ott állunk a dolog mellett, nyomkodjuk a kiírt gombot, és semmi se történik.
47 egész gépkarabélyokat, könnyûgéppuskákat rejt el a kabátja alatt egy pillanat alatt, bármilyen animáció nélkül. A Hardballerekre is varázslattal kerül rá a hangtompító, és le róluk. Külön vicc, hogy nem lehet kijelölni a menüben mit akarsz majd használni. HA lenyomod a gombját, egybõl elõkapja, mégha egy könnyûgéppuska a tömeg közepén, akkor is.
A mentési rendszer egy iszonyat, én még ennél szarabb rendszert játékban nem láttam soha, nem is vesztegetném rá tovább a szót.
Külön nagyon "tetszett", hogy a kõgazdag kiadó dacára a játékban lévõ tizenvalahány, rosszul összeválogatott lõfegyverek nevének licencelésre már nem futotta a pénzbõl és a szándékból, az igénytelenség klasszikus jele.
Álcázási rendszert fejtegették már itt elõttem, nevetséges. Ha ugyanolyan ruhát hordok mint valaki más, tíz méterrõl kiszúr három másodperc alatt úgy hogy csak a tarkómat látja. De nem baj, majd bevetem 47 új mágikus arcletakarós képességét. Szánalmas.
A zenék és a hangok tökéletesek voltak az eddigi Hitman játékokban, Jesper Kyd kaliberû emberek dolgoztak rajta(Assassins Creed sorozat és hasonló csekélységeken dolgozik mostanság). Õtõlle is eltekintettek a kedves készítõk, amit maguk összehoztak az említésre se méltó. Külön kiemlném a kurvamód idegesítõ, akciórészeknél hosszan emelkedõ hangzavart. Szánalmas megint csak.
Igazság szerint lehetne még napestig sorolni. Én, aki eddig az összes Hitman játékat megcsináltam Silent Assassinra, annyira undorítónak találom hogy lehet hogy végig se viszem, sõt, lelövök mindenkit a pályákon csak hogy legyen már vége ennek a szarnak.
Értékelés 10/4 pont, nagy jóindulattal. Nemhogy Hitman játéknak, de sima akciójátéknak is gyenge. Pénzt ne adjon ki senki érte.