A Hitman franchise hivatalos fórumán kiszivárogtatott infók alapján a Square Enix egy újonnan felállított stúdiója már nagyban dolgozik a Hitman: Absolution folytatásán. A kiadó az elmúlt hónapban fû alatt bejegyeztetett pár erre utaló domaint is, amelyek egyike nagy valószínûséggel a Hitman 6 munkacíme lehet.
A fórumon a témát az egyik Community Manager nyitotta, egy (valószínûleg cinematic) átvezetõbõl kiragadott screenshot kiséretében, amin a 47-es ügynök esõtõl áztatott csillogó kobakja látható, és épp a válla fölött néz vissza valakire elég morcosan, rideg tekintettel, méghozzá szakállasan(!)
A kezdeti meghökkenés után csukjuk be a szánkat, mert a kép alatti infókat szemlélve aztán rájöhetünk, hogy kerül a képbe ez a képtelenség, csakhogy éljek a szójáték adta lehetõségekkel!:)
A Community Manager a fórumozó közösség korábbi kérdéseire reagálva pontokba szedte a válaszát.
Tehát, milyen újdonságok várhatóak az új részben a tervek szerint?
- A történetrõl el lehet mondani, hogy ott veszi fel a fonalat, ahol az elõzõ rész véget ért. Egy komplett írói gárda dolgozik azon, hogy az elõzõ rész sztoriját felülmúlják, még fordulatosabbá tegyék. Ennek egy fontos momentuma lesz egy régrõl visszatérõ ismerõs is...
- a fejlesztõk egy komor, elborult történetet szeretnének létrehozni, ami hasonló lehet egy elmebeteg fejében lejátszódó rémálomhoz. Cél egy komoly atmoszféra megteremtése, egy reális történet elmesélése, kevésbé mesébe illõ, ám annál érdekesebb karakterekkel, mégis egy szürreális szájízt kölcsönözve az egésznek.
- Maga a sztori látszólagos ellentmondásokból fog felépülni, ezért a játékmenetben felüti a fejét az összefüggések utáni nyomozás, afféle képesség, amit nevezhetünk detektív módnak, melynek hasznát vehetjük, ha szeretnénk felderíteni, merre is találjuk a célpontot ill. hogy csalhatnánk tõrbe úgy, hogy az tényleg balesetnek tûnjön. Ennek kivitelezése/megtervezése sokkal komplexebbnek ígérkezik, mint az eddigi részekben, nem lesz a szánkba adva a megoldás.
- a fejlesztõ stúdió a Square Enix új belsõs motorját, a Luminous Engine-t fogja használni a grafikai megjelenítéshez, tehát a Hitman 6 nextgen cím lesz, ezt elkönyvelhetjük. Ám az elõzõ részt hajtotta Glacier 2-t nem kívánják kukába dobni, bizonyos elemeit integrálták az új motorba, mint például a crowd system-et, melyet az új generációhoz mérten továbbfejlesztettek.
- Visszatérnek az összetettebb pályák, pl. egyik városból a másikba kell utaznunk egy küldetésen belül. Minden pályán lesz felfedezni való az eddigieknél sokkal részletesebb kidolgozásnak köszönhetõen. A pályák egyébként több napszakban játszódnak ill. egynéhány más-más évszakban is. Lesznek kisebb pályák is, melyek pl. csak egy épületen belül játszódnak. Ezúttal ismét több kontinensre is ellátogathatunk.
- A rajongói visszajelzések alapján, az elégedetlenségek miatt visszahozzák a manuális mentési lehetõséget, a három nehézségi szintnek megfelelõen elosztva.
- Lesznek sniper-es küldetések és visszatér a híres aktatáska, melyekben csak bizonyos számú fegyvert tarthatunk. Ezeket a küldetések elõtt kiválaszthatjuk, fejleszthetjük õket. Az upgrade-eket a tapasztalati szint növelésének és a pénzünk mennyiségének függvényében végezhetjük el.
- Visszatér a méreg fecskendõ, a kábító folyadék, a távcsõ (ezek minden küldetésnél alapból nálunk lesznek ill. a kábítót kicserélhetjük fojtó zsinórra, de a kettõt egyszerre nem tarthatjuk magunknál)
- nagyobb interaktivitás a környezetünkkel, új alternatív DIY (csináld magad) fegyverek, és az új engine animáció-vezérlõjének köszönhetõen egymásba átsimuló mozgásanimációkkal találkozhatunk az új részben, melynek több mint 1000 variációja lesz, attól függõen, hogyan érintkezünk a környezetünkkel és az hogyan hat ránk vissza. Ide tartoznak a dinamikus sérülések (az ellenfeleken is)
- továbbfejlesztett mesterséges intelligencia, minden karakter önálló gondolkodásának szimulációja és helyzet megítélõ képességének csiszolása, tömeg szimuláció továbbfejlesztése, viselkedésformák reális lemodellezése, iker-effektus elkerülése logaritmus alapján, amire számíthatunk. Az npc-k a vérnyomokból olvasnak.
- Ösztön mód visszatér, de átdolgozott formában (továbbra sem lesz kötelezõ használni) ill. a térkép visszakerül a játékba, minimap formájában (a számunkra érdekes tárgyak elhelyezkedését felkiáltó jel fogja jelölni és csak azok az emberek fognak megjelenni a térképen, akiket "bemértünk")
- álcázási rendszer továbbfejlesztésre kerül, a repertoárba bekerülnek a parókák, mû arcszõrzetek, szemüveg, kontaktlencse(!) visszatér a kulcslyukon, szekrénybõl, függöny mögül kukucskálás/hallgatózás, holttestek elrejtése, mindez sokkal kreatívabb kidolgozásban
- visszatér a továbbfejlesztett fedezékrendszer, új pontozás és fejlõdésrendzser
- A célszemély aktáinak tanulmányozása küldetés elõtt