Ha elolvasod pl. a dez által linkelt cikkeket, akkor azokból pont az jön le hogy a kép komplexitásának és poligonszám emelkedésével a Raytracing egyre inkább realítássá válik, mert az algoritmusa kevésbé érzékeny a kép komplexitásának növekedésére mint a raszteres megoldások.
A felbontással lineáris az összefüggés hisz a képpontok számátúl függ az erõforrás igény. Idõvel ahogy egyre nõ a chipekben megjelenõ számítási teljesítmény, egyre inkább lesz reális lehetõség a raytracingre is.
Ez még nem azt jelenti hogy raszteres megoldások hip-hop jõvõ eltûnnek és ray-tracing lesz helyette. Ez egy sokkal lassabb folyamat lesz. Ráadásul ettõl a GPU-k sem fognak eltûnni hisz azokban is ott a kapacitás, és mivel most már általános célú számításokra is befogható így azokkal is lehet raytracelni. Igen ehhez nem ártana dupla percizitásúvá válniuk, ami a raszteresnél most nem gond, de raytacinghez és tudományos HPC számítások esetén kellene.
Az eltérõ piaci szereplõk Cell, Tesla, Larrabee, Fusion mind ezeket a piacokat célozzák majd meg a saját megoldásukkal. És nem csak a gamer front az egyedüli, hanem a HPC is, meg más piacok. A software támogatottságon nagyon sok múlni, az könnyen eldönthetõ hogy ezen termékek közül mely fog szélesebb körben elterjedni.
Az Intel IDF anyagaiban 2-3 év múlva jelzi a real ray-tracing beköszöntét, ez még közel sem jelenti azt hogy elsöpri a rasteres megoldásokat, csak az hogy megjelennek az elsõ olyan komolyabb rendszerek amiken már reálisabban használható ez a fajta megoldás. Nem véletlen hogy elsõször csak egy különálló kártyán érkezik majd az Intel féle Larrabee várhatóan 2009 elején, elöször 45nm-en. Igazából az csak arra lesz jó hogy szélesebb körben megindulhasson a software fejlesztés és támogatás, azzal hogy lesz fizikailag hozzáférhatõ platform. Aztán majd 2-3 év múlva ha már 32nm-en jön a következõ Larrabee generáció, ott már akár be is épülhet az általános chipek mellé egy lapkára.
A saját véleményen az hogy 2-3 év múlva az Intel elsõ próbálkozása nem lesz majd túl sikeres gémer fronton, de HPC-nél be fog válni és annyival elsõre elégedettek is lesznek majd, ott sincsenek azért irreális elvárások. De mondjuk újabb 2 év múlva, újabb gyártástechnológián, idõközben tovább növekvõ software támogatottság mellett másodszorra már összejöhet nekik. De a másik három elõbb felsorol piaci szereplõnek is ugyanígy megvannak az esélyei, és fognak is élni vele.