Az ibm cell blade-ek es a ps3 kozott a legnagyobb kulonbseg, hogy az ibm gepeiben mind a 9 mag jo. A ps3-ban csak 8, de ebbol 1 a drm rendszert futtatja, tehat csak 6+1 hasznalhato mag marad.
A teljesitmennyel az igazi gond, hogy a cell spe-jei leginkabb a videokartyak alu-ira hasonlitanak, annyi megkotessel, hogy mig a videokartyak kepes a texturazoegysegen keresztul kulso ram-ot hasznalni, addig az spe-k nem. Az, hogy legjobb esetben is csak 8 mag van, mig a gf8800-ban 128 mar eleve elavultta teszi a cell-t, de dma alapu memoriahozzaferes miatt meg programozni is nehez az spe-ket.
A ps3 szuperszamitogepkent torteno felhasznalasat leginkabb a sony hypervisora akadalyozza, tehat az, hogy a videokartyat linux alol nem lehet rendesen elerni. Mondjuk nem is nagyon eri meg, mert egy gf7900-es sehol sincs a gf8800-asokhoz kepest, a 256 Mb ram-rol ne is beszeljunk. (a masik 256 le van tiltva linux alatt)
A mai szoftvek mellett egy 2x4 magos x86-os rendszer vagy 2 gf8800-as siman veri a ps3-at, meg tudomanyos feladatokban is. A gf8800-asban az a jo, hogy dual use hardver, tehat kepes tudomanyos gyorsitokent es uzleti logika gyorsitokent is mukodni. Ezert is kapott gyors vektoros egysegeket, de ugyanekkor kozvetlen memoriaelerest is. Az egyetlen ami a gf8800-as cpu magokbol hianyzik az a hardveres memoriavedelem, ami viszont a cell spe-kben sincs benne, mivel azokban meg egyaltalan nincs memoriakezelo egyseg, csak kulso dma egysegek. A cell spe-k csak arra jok, hogy kapjanak egy adatcsomagot, feldolgozzak majd tovabbadjak. Ez seti-hez jo, de veletlen dontesekre alapulo uzleti vagy jateklogikahoz teljesen alkalmatlan. Ezt a csomagos feldolgozast hasznaljak a fizikai gyorsitok is, amiket ujabban lassitokartyanak hivnak, mivel a hasznalatukhoz fizikat el kell valasztani a jatekmotortol.
A gf8800-as jateklogikaban is jo, tehat lehetove teszi hogy a renderelo motor szamolja a fizikat es a jateklogikat is. Ilyenkor a cpu szinte nem kap feladatot, mert csak az i/o-t kezeli, es a teljes jatek a gpu-n fut. A palyat, a grafikai, fizikai modelleket es az mi-t is kepes a gpu betolteni es futtatni, meghozza jobban mint a cell, mert a gf8800-as csaladra van rendes c++ fordito, mig cell-en a limitalt memoria miatt csak c-ben lehet programozni es ott is csak kemeny limitekkel (pl. libc nelkul).
Ha van egy cegnek 1000 c++-os programozoja, akkor nem fogja oket cell-es assembly-re atkepezni vagy meg 1000-et felvenni, hanem csak olyan gepre fejleszt ahol van hozza megfelelo tamogatas. (pc, xbox360, wii, ps2, gamecube, ds, psp) Programozoi szempontbol a ps3 egy egymagos ppc-s gep, egy gf7900-es videokartyaval. Ez nem sokkal jobb mint amit a wii kepvisel. A cell spe-k pedig jelenleg a legtobb ps3-as jatek alatt kihasznalatlanul alszanak. Ahol nem, azok a jatekok pedig eppen ezert kesnek. A ps3 csodjet a cell bonyolultsaga jelenti, ha kapott volna egy olyan procit mit az xbox360 akkor letarolta volna a piacot. (es a kozos 512Mb ram miatt meg a linux is szaguldana rajta)