Majd ha Newell csinál egy Killzone2 kaliberû enginet PS3-ra akkor nyafogjon. Amúgy grafikailag szerintem eléggé elmaradott a saját engine-jük teljesítménye.
A cell kb 20X-os teljesítményre képes egy 1 magos, azonos frekvinciájú procihoz képest. Ehhez mondjuk 20X-os bonyolultságú kód is kell. Szal eddig a programozók marhára el voltak kényeztetve, mert a köv évben jött mindíg a 2X órajelû processzor, aztán pár év múlva még a trágya kód is futott mint kisangyal, amit persze nevezhetünk egyfajta optimalizálásnak is. Ha kellõ ideig tökölnek valamivel akkor elõbb utóbb a hardver felnõ és a szemetet is megeszi.
Most ennek vége, de nem azért mert a cell szemét, hasonlóan bonyis minden többmagos procira programozni.
A cellnél annyival bonyisabb, hogy a magok I/O mûveleteit is le kell programozni, mert nem csak sima cache rendszerû gyorsítótára van, hanem a CPU-n belül is kontrollálni kell az adatforgalmat. Ez viszont rengeteg lehetõséget jelent az optimalizációra is.