Mit is mondott Newell pontosan: "a (homogén = egyforma elemekbõl felépülõ) multicore-é a jövõ, ezt kell megismerni, így a Xbox360 jól beleillik ebbe a 3 (egyforma) magos procijval. Ezzel ellentétben a Cell-féle heterogén (eltérõ elemekbõl álló) architektúra egy zsákutca, így az erre szánt idõ pazarlás, mert a késõbbiekben nem lesz máshol kamatoztatható az itt szerzett tapasztalat".
No, akkor most nézzük, miért hatalmas nagy baromság ez a kijelentés: az általános CPU magok számának növelése egy PC-ben önmagában nem hatékony megoldás - ezért az AMD és az Intel is éppenhogy olyan, heterogén felépítésû chipeket terveznek piacra dobni 2-3 éven belül, amik kisebb számú szokásos CPU mag mellett nagyobb számú egyszerûbb, de matamatikai számításokra optimizált egységet tartalmaznak... Szóval nagyon is a Cell példáját követik.
Egyébként Newellék nem állnak túl jól mostanában, mindennel csúsznak, így bebukták azt a tervüket, hogy egyes más cégekhez hasonlóan (csak azok nem csúsznak) évente új epizódokat hozzanak ki ugyanazokból a játékokból (különálló több éves fejlesztések helyett). Az eredmény meg az, hogy az epizódokat is évekig csinálják, ameddigre mindenki ráún az adott játékra. Szal még az "egyszeri" fejlesztésekre sem "jut elég idõ", nem hogy a PS3-ra. Savanyú a szõlõ?