Még erre a 800MHz-es P3 témára: a P3 utasítás/órajel aránya sokkal jobb, mint pl. egy P4-é (így jobb is, hogy nem egy 800MHz-es P4-re hajaz az PPE mag [1 szálon]) - nagyjából egy Athlon64-hez mérhetõ. Nos, nekem úgy van beállítva itthon a gépem (AMD), hogy ha 80% alatt marad a prociterhelés, akkor 1100MHz-en megy a proci, ha azt túllépi, felkapcsol 2500-ra. De beállíthatom, hogy 1100MHz-en maradjon. Nos ezen az 1100MHz-en is vígan elfut az XP... Ilyen tekintetben nem is igazán érzek különbséget a két órajel között, csak ha pl. tömörítek, vagy HD-s videót nézek (ezt is csak azért, mert a videokártyám még nem támogatja fullosan). Namost tömörítõbõl van 2-szálas. A HD-s videodekódolás meg jobban mehet a Cell központi magjának (PPE), mert floating pointban jóval erõsebb az is. De ha még az sem lenne elég, bizonyára születnek majd (ha még nincsenek) SPE-s dekóderek.
Nagyobb gond a relatíve kevés memória a PS3-ban (256MB main ram - bár nagyon gyors fajta). Viszont van virtuális memória-kezelés, szóval lehet akár többtíz GB virtuális memória is. És ez nem ilyen idétlen Windows-féle swappelés. A másik, hogy a PS3-ra "optimizált" Linuxok nem túl memóriafalók, és a programok sem annyira azok, mint a Winesek.
(Basszus, régen pl. egy Amigán már 8MB-tal is teljesen jól el lehetett lenni full multitaskingban, épp elég szép kezelõfelülettel, jópofa programokkal. Most az, hogy akkoriban egy hasonló memóriaigényû Win3.1 lótúrót sem tudott, az egy másik dolog. :P)