A kiadott videók és képek után a Monolith felfedett néhány érdekes részletet jövõre érkezõ játékából.
John Mulkey vezetõ dizájnert sikerült szóra bírnia a computerandvideogames.com munkatársának.
A Project Origin hõse Michael Becket, a Delta Force kötelékének tagja. Küldetésünk fél órával a F.E.A.R. történetének vége elõtt kezdõdik. Egységünkkel Genevieve Aristide tartózkodási helyét kell megrohamoznunk, minden ellenséget semlegesítenünk, s az Origin, ill. a Perseus projektekben nyakig benne lévõ hölgyet letartóztatnunk.
Arról nem szól a fáma, milyen eredménnyel zárul küldetésünk, hiszen már a játék elsõ felében egy kórházban térünk magunkhoz, miközben orvosok sürgölõdnek körülöttünk, s hogy jobb legyen a dolog szörnyû látomásaink vannak.
Minden bizonnyal ennek köszönhetõ majd, hogy immáron egy közönséges kommandós is természetfeletti reflexekkel rendelkezik.
A kezelés után találkozunk egyik fõ ellenfelünkkel, egy embernek már nehezen nevezhetõ lénnyel, mely a falakon és a plafonon is játszi könnyedséggel rohangál, távolról Gollamra emlékeztet, s vérrel vagy fekáliával írt üzeneteket hagy mindenfelé. Ezzel egyidõben két különbözõ hangon mormog magában, mintha a skizofrénia tüneteit mutatná.
Az persze majd csak késõbb derül ki, hogy eme lénynek mi köze van a döbbenetes erõknek parancsoló Almához.
Mulkey állítja, hogy a Monolith tisztában van a F.E.A.R. erõsségeivel és gyenge pontjaival is, ezért mindent megtesznek a monotonitás csökkentése érdekében. Alaposan megnövelik az ijesztõ jelenetek számát, Alma minden eddiginél hatásosabban lép majd színre, s ígérik, hogy a környezet is változatosabb lesz.