"A film történetileg vagy az elsõ és második, vagy a második és harmadik rész között helyezkedik el. Feltûnik újra Vin Diesel (Dominic Toretto szerepében) és Paul Walker (Brian O' Connor) a csajok kedvencei, de láthatjuk azt is hogyan kerül majd képbe Han Tokióban.
Sajnos Radír barátunk késett a tiszteletjegyekkel, és mivel nem volt ülésrend, késõi bejutóként már csak a legelsõ sorokban jutott hely. A dönthetõ széktámla sem oldotta meg számunkra a látványvilág problémáját, így már tudjuk, hogy a filmet kisebb vásznon és hátrébbról érdemes megnézni! - Én már az elsõ jelenetben úgy éreztem, hogy eltipornak az érkezõ autók, miközben mérhetõ halláskárosulást szenvedtem a fül süketítõ hanghatásoktól. Na persze ettõl lesz dolbidigitál :) És hogy nehogy lemaradjunk egyetlen szóról sem mindeközben a magyar feliratot úgy néztük a vászon alján, mint egy jó Grand Slam torna döntõjét.
Azt kell mondjam, sok kávét vagy Redbullt ihatott a forgatókönyvíró mert ugyan sablonos a helyzet, valahogy 1-2 csavart mégis bele tudott tenni, hogy ne laposodjon a második és harmadik rész teljesen kiszámítható történeti szintjére. Dom és Brian újra együtt, néha egymás ellen, aztán végül persze újra nagyon együtt. A kocsik pöttyet érdekesebbek, de háttérbe szorulnak, a képi világ megint kicsit mesterkélten komputerizált, de látszik ezen is a technikai fejlõdés, a második részt ehhez képest commodore-on rajzolták. Azonban még mindig vannak "vágási" hibák, csikorog a kerék a füvön és a kiszáradt sóstó medrében is, az átlag amcsi V8 szedán és terepjáró együtt fut egy skyline-nal vagy subaruval, de hogy egy tempóban kanyarodjanak is, az már csak fejvesztés terhe mellett maradhatna a filmben. Kicsit technokrata látásmódra utal, de azt sem értem, miért nem lehet aktuális helyszíneken forgatni egyes jeleneteket, hisz virtuálisan sem túl olcsó a trükk. Sajnos a mai kameramozgatás néha a valódi jeleneteket is megöli, ezt már tudjuk a harmadik rész óta. A werkfilmbõl megtudhattuk, hogy sok mutatványt megcsináltak a profi drifterek, majd a filmen sajnos mégis trükknek látszott a beállítások miatt.
Az elsõ rész ugye robbantott, tökéletesen filmre vitte a péntek esti illegális életérzést, ittuk minden szavukat, észre sem vettük amikor Brian már a 7. sebességet váltotta az eclipse-ben és azt is megtanultuk, hogy gyorsulás közben mindig lehet még egy padlót nyomni. A második maga lett a pokol, rajzok mindenhol, az életérzés skatulya lett, a szereplõk képregényhõsök a sztori pedig egy forgatás kávészünetében fogant... vagy az illemhelyen, de szigorúan az álló szekcióban. Elkezdtük temetni a sorozatot, aztán a harmadik résszel sikerült visszahozni valamit, bár ebben hatalmas szerepe volt a driftnek és a valósághûbb megvalósításnak. A történetre nem sokat adtak, amiért lehet haragudni de valahol Micimackó és A szakasz között ez is elmegy, persze közelebb Milne kis szõrcsomójához, mint Stone hõseihez. Végre láthattunk valódi autókat mozgó képeken is, nem csak álló helyzetben, ahogy bedigitalizálták õket. Ami igaz az igaz, a befejezés ott sem volt kimagasló. A valósan leforgatott helyzeteket is kiszínezték, ami ugye tönkretette a dolgot, de az is lehet, hogy itt már bennünk van a hiba. Egy-két valódi driftverseny után az ember pontosan meg tudja mondani, mennyire akarják átverni a mozisok. Ám az érzés visszajött, kicsit illegális, kicsit mocskos de jól csillog, hangos és füstöl, csikorog, gyomorba hasít. Lehet csak én éreztem a keserû égett gumi szagát a moziban, de a Tokyo Drift filmen mind jól szórakoztunk.
Vissza a negyedikhez, ami ugye mégsem az. Lucas úr már elmagyarázta párszor, hogy a régi az új és az új a régi, a Star Wars dupla trilógia óta tudjuk, hogy néha az van, ami már volt, és ami volt, az csak most jön. Nem nagy titok, hogy Dom és Letty szökésben vannak Közép Amerikában, de ott sem pincérnõként és szakácsként találtak munkát a helyi nachobárban. Brian pedig rendõr és 5 évet emlegetnek a beszélgetések során. Emiatt ezt a részt igazából a második és harmadik közé tenném, közvetlenül a tokiói balhé elé. Ami már csak olyan apróság miatt is fontos, mint az új Subaru Impreza megjelenése. Ebben a részben ez az egyik fõszereplõ autó, a "késõbbi" japán sztoriban meg fel sem tûnik a színen, pedig hol lehetne nagyobb tere, mint a felkelõ nap országában? Tegyük fel a szamuráj ivadékoknak nem jött be az ötajtós Ford Focus másolat. Elfogadom, én sem pisiltem bokán magam tõle, de erre a Subaru tervezõi már jó pár éve nem képesek. A másik fõszereplõ Dom CHARGER-e, az õserõ, a vulkán. A valóság, egyenesben sehol nem lennének a többiek, kanyarban azonban kört kapna az íven, mint a tokiói csajok Han Mazdájától. Brian skyline-ja szokványos, digitaltuning, nagy teljesítmény, jól megy és pofás is, de mint kezdtem, ez is "szokványos", szerencsére már lassan itthon is. Számos 200SX esett át már átépítésen, és vicces volt ülni a mozi teremben, mellettem Radírral és az újjonc Aszalós Viktorral, a két Nissan Skyline R33 tulajjal, akik ugye nem csak kiállításokon fognak pávázni az autók mellett.
Konklúzió:
A film jobb volt mint vártam, de senki se keresse az autózás istenének sugallatát. Kellemes szórakozás egy estére, rajongóknak felüdülés a magasabb színvonal, autóbuziknak és baki keresõknek kellemes témaindító egy jó beszélgetéshez és így már megalapozott az ötödik rész forgatókönyve mondjuk Európai hegyi szerpentinekre vagy akár a zöld pokolba, ötletelés indulhat :)"