A játékprogramban a jármû környezete tökéletesen virtuális, itt az valós. (ott a valós dolgok a billentyûnyomásban vagy a joystick iránymozgásaiban merülnek ki, ezek olyan sûrû információáradatot feltételeznek, hogy egy USB nyíláson is simán átáramlanak. a lézeres letapogatás, radarral és hangkeresõvel már kicsit macerásabb) A számítási kapacitást épp az veszi el, hogy a valóst virtuálissá alakítsa, megfelelõ tempóval még feldolgozza az ottani információkat (amik simán túl lehetnek egy játék határain, pl. a kreszt sem biztos, hogy sok autós játék akárcsak nagyjából követi, a valós életben meg a kresz ismerete a minimum a közlekedésben, az attól való egyéni eltérésekre meg számítani kell. ; egy játékban 25 frame per másodperc elég lehet mindig, mert a szemednek nagyjából elég, egy kocsival 60-al közlekedve 1/25-öd másodperc alatt már 70 centit mozdul a jármû, 180-nál már vagy 2 métert, tehát sûrûbb leképzés kell sokkal, különben úgy száguldozol, hogy közben történik valami hirtelen esemény és te már csak utólag jössz rá, hogy meghaltál benne), majd ebbõl a virtuális feldolgozásból úgy reagáljon, hogy a valós körülmények közt helyes legyen, még a váratlan szituációkban is.