Ha még lesz autó 30 év múlva (jelenleg erõs háttér-szél fú azirányba, hogy a közembernek NE legyen autója, hanem lakjon ellenõrizhetõ kalickákban és közlekedjen busszal) szóval ha lesz még autó, akkor ez a robotvezérlés gyökeresen átalakíthatja az egész életünket. (Mozgás == Élet!)
Sok ember van (fõleg idõsek, de látáshiányban szenvedõk, stb is) akik nem tudnak autót vezetni. Vagy említhetném a vidéken, egyik faluból a másikba iskolába buszozó gyermekeket, aki látott már ilyet (ehhez vidéken kell buszozni az iskolakezdés környékén) az NEM FELEJTI EL SOHA.
A robotautóban a legnehezebb a körülvevõ tér (tereptárgyak) érzékelése és a közlejövõben várható elmozdulásainak megsaccolása. Ha ezt sikerül megoldani, akkor a többi már ehhez képest jelentéktelen feladat.
Ilyenek pl. hogy az autók (egyszerre többen is) kommunikáljanak egymással, ezáltal az elsõbbségadást, a sávváltást, egyéb manõvereket egyeztetni tudnák.
Teljesen átalakulhatna a KRESZ is. Nem lenne szükség sebességkorlátozó táblákra, mert a robot a pillanatnyi út- és forgalmi voszonyoknak megfelelõen vezetné az autót, és mivel nem fárad, nem hagy ki a figyelme, lényegesen gyorsabban mehetne a megfelelõ biztonság megtartása mellett, mint az ember.
Nem lenne "szükség" (??????????????) arra, hogy kirakjon egy idiótarohadék 40-es táblákat oda, ahol száraz úton, a nap 80%-ban 100-zal (!!!!!!!) lehet BIZTONSÁGOSAN közlekedni. Csupán azért, mert az autóvezetõk 1/10000-ed része esõben azon a helyen nem tud biztonságosan menni 50-nél többel, akkor rátartanak még 10-et, így jön ki a 40.