Ez rettentõ jó lenne mikor beszáguldasz mondjuk 100-al egy ilyen szakaszra, hirtelen leveszi a gázt majd a mögötted lévõ fele ilyen modern kamion 100-al belédrongyol hátulról.
Volt nekem olyan ismerõsõm is, aki pesten szabályos akart lenni, úgyhogy amikor a lámpa narancsra váltott õ szépen lelassitott és megállt hogy ne repüljön át már a piroson. Erre mit történt? A mögötte levõ belement hátulról és elõretolta másfél métert, és nagy mákja volt, mert keresztbe jött egy kamion és ha még 1 métert kijebb tolja akkor jóval rosszabb járt volna mintha szabálytalanúl átment volna az épp piroson.
Egyébkét az a fõ gond hogy a közlekedés nem egy statikus valami és a kressz is igazából csak iránymutató mert éles forgalmi helyzetekben sokszor nem betartható. (pl mifelénk ha szigoruan betartanám a jobbra tartás elvét, akkor igencsak hamar tengelytöréssel és kerékkiszakadással vihetném az autót szerelõhõz lévõn a FÕÚT széle kamionkeréknyi lyukakat tartalmaz...)
Na de ugyanigy mi történne akkor ha megy az ember elõtt egy szekér 40-el, és közben az automata nem engedi 50 fölé a sebességet? Megelõzni ugye 45-el nem igazán tudsz egy 40el közlekedõ jármüt fõleg ha szembeforgalom is van, viszont a biztonságos 60-as elõzési tempót meg már nem engedné... És még sorolhatnám sokáig. szóval egy ilyen automata szerintem sokkal veszélyesebb lenne mint a gyorshajtás (értve mindezt 2007 magyarországi utakra és a magyar közlekedési szokásokra, beleértve a tök egyenes utakon "kinnfelejtett" 30as táblákat, meg a széjjelkopott felezõcsikokat stb stb)