"10 másodperc mindenre kevés... De akkor még azt sem tudták, miért csökken a tolóerõ... Sõt, AKKOR semmit nem tudtak. Ugyanúgy, mint a Columbia esetében sem. Volt jónéhány hibajelzés, de AKKOR nem ismerték az okát."
Idealis esetben erre lennie kellene egy szabalynak. A szabalyokat ismernie kellene a szamitogepnek. Innentol mar nem emberi dontes lenne es a gepek reakcioideje sem olyan rossz.
"Az ûrrepülõ leoldása sem egyszerû eset... Nem véletlenül van az, hogy egyetlen jelenlegi mentési tervükben sem szerepel olyan megoldás, ahol az ûrrepülõt mûködõ SRB-k esetén leoldják. Sõt, csak akkor tudják biztonságosan leoldani, ha az ET-bõl is elfogyott a nafta."
Elmeletileg lerobbanthato az egesz felszallas kozben is, egy bizonyos magassag felett. Ezt a challanger mar elerte, tehat siman megtehettek volna. Az egyetlen szabaly, hogy eloszor a raketak, majd utanna a fotartaly.
"A Columbia esetén a sebesség (és magasság) teljesen kizáráta volna az ugrás lehetõségét. De ha lehetett volna, akkor sem lett volna idejük. Mire észlelték a problémákat, ott is késõ volt..."
Ennek ellenere a challenger legenysegenek a jo resze meg elt a vizbecsapodaskor, ok meg akkor is ki tudtak volna ugrani, ha csak egy sima ernyojuk van. Ezert is kaptak a kesobbi legenysegek egy-egy sima ernyot.
A columbia eseten nem volt sok lehetoseguk, bar talaltak egy lezart sisakot is, tehat legalabb a legenyseg egy tagjanak volt ideje arra, hogy tegyen valamit amikor elkezdett szetesni a gep. A szenzorok jele alapjan megszakithattak volna a leszallast, aminek ket kovetkezmenye lehetett volna: lapos szogben szallnak le, tehat vizre szallnak valahol az atlanti oceanon, vagy elelkezdnek es alacsony palyara allnak ahonnan masik jarmuvel kellett volna visszahozni oket. Mindket megoldas mukodhetett volna.