Az eddig látható DX9 vs. DX10 összehasonlítások nem igazán mérvadóak, inkább csak utólag beleügyeskedett effektecskék. A legfontosabb változás szerintem a Geometry Shader (a grafikai elemek és formák korábbinál sokkal szabadabb manipulálása a GPU-n futó programocskák által - sokszoros párhuzamosítással, amihez a CPU nagyon kevés lenne), amit ha elkezdenek jobban használni, alapjaiban változik meg a játékok kinézete, pontosabban az animációké. (Ennek akadálya most az, hogy a GF8xxx-es széria valamiért nagyon gyengén muzsikál ebben. Közben az ATI alaposan rágyúrt erre, de így egyelõre feleslegesen.)
A DX10 vs. 10.1 persze kisebb változás. Divatos kifejezéssel nem revolúció, csak evolúció, egy kis lépés elõre. Monjduk nem tudom, a "Min 4x MSAA Required" mit is jelent? Alap lesz az AA, vagy csak az AA-n belül a 4x-es? Ha az elõbbi, akkor az magával hozza, hogy a legkisebb kártya is elég gyors kell legyen. Mármint az újak az üzletben. A filtering lehet még érdekes mai játékoknál is, kérdés, mennyire látható a különbség FP16 és 32 között.