"mivel a cell egy bika, realtime tud JPG-et WAVELETET vagy FRACTAL tömöritést"
A realtime jpg ki- es betomoritest mar a regebbi tv kartyak is tudtak, sot mostanaban mar a mobilok is. (mivel az mpeg is ugyanazt a fft-t hasznalja, es a 3g videohivasokhoz ez kell, meghozza realtime es full duplex modon) A wavelet pedig hasonlo mint az fft, csak nem szinuszos a fuggveny, hanem tetszoleges. A negyszogjel alapu wavelet-et peldaul meg konnyebb megirni mint az fft-t. De azert szep teljesitmeny a cell-tol hogy van benne 8 dsp mag. (nem vitatom el a hasznalhatosagat csak maceras megirni, viszont pont erre terveztek tehat ebben jo)
"Nem is mondok semmmit, ja az elobb lattam egy videot a youtube-on, mar az RSX-is elerheto linux alatt, par het es talan rendes kernel is lesz hozza"
Ez jo hir. Ezek szerint megfogadtak a ps3-as hacking forumon a tanacsomat, amikor kb. 1 eve az ibm-es doksik es a kernel forras alapjan leirtam hogy van par lyuk a hypervisor hivasi tablajaban. Akkor meg nem volt biztos, hogy a kod csak le van sporolva vagy le is tiltottak. Ugy nez ki, hogy az elobbi.
Egyebkent akit erdekel, az szerezzen egy devkit-et ps3-hoz, futtassa a sony linux-ot majd valamilyen 3rd party linux-ot es hasonlitsa ossze a ket kernel hypervisor hivasi tablajat. Mondjuk en is innen vettem az otletet annak idejen. A youtube-os videoknak meg akkor hiszek ha mar futtatom a kodot. (eleg egy patch is, kernelt majd forditok magamnak) Nem, nincs otthon ps3-asom, devkit-hez viszont hozza tudok ferni.
Mindig azt mondom, hogy mielott valaki elall vitazni, nezze meg eloben. Lehetoleg a devkit-et is, mert ott egyreszt sokkal konnyebb tesztelni, masreszt a sajat kod belat a drm rendszer ala. (csak azert nem lehet devkit-es kodot retail hardveren futtatni, mert akkor senki nem fizetne jogdijat es reszesedest a hardvergyartonak hanem kiadna maga)
"Lassan ez is hazugsággá válik."
De meg nem az. Majd ha nyereseges lesz a ps3-as akkor nem lesz igaz.
"A vram eleve nem kis válaszidejû, hanem éppenhogy nagy, csak nagy a sávszéle is. Kimondottan a GPU-k stream jellegû feldolgozásához igazították."
Ez igaz volt annak idejen, meg a dual ported ram-oknal. Viszont a gddr mar nem ilyen. Gyors a valaszideje, csak a gpu-k vannak ugy megoldva, hogy relative lassunak tunik. De ha 8*16 (128) egyseg akar olvasni 6 csatornan (gf8800), akkor persze hogy lassunak tunik mire sorrakerul egy szal. Viszont ha egyszerre 128 helyett csak osszesen 6-8 szalon olvasunk, akkor mar egesz gyorssa valik. (gyakorlatilag egy nagyon gyors ddr sebessege jon ki, a szevezes miatt azonos orajelen csatornankent dupla savszelessegel) Megfelelo kialakitasban cpu-hoz is jo lenne, csak eltero eszaki hid kellene hozza. (meg mindig jo pelda az xbox360, ott sikerult ezt megoldani es egesz jok lettek a jatekok, semmiben sem maradnak el a ps3-asoktol)