Igen igen, én is erre gondoltam mikor veszteséges tömörítésrõl beszéltem és hogy lásd hogy nem kamuzok, egy másik topikban pont ezt vázoltam fel már vagy egy hónapja.
Pont errõl beszéltem,hogy fogok egy 8x8 as blokkot és azt egy a leghasonlóbb mintával írok le, így elég lesz annyi információ erre a blokkra ami leírja az adott blokk sorszámát egy több ezer elemû adatbázisban, minden minta a lehetõ legjobban különbözne egymástól,hogy a legváltozatosabb blokkokat is nagy közelítéssel meg lehessen adni, és azért lenne artifakt mentes, mivel a természetes képek, azaz nem mesterségesen elõálítottak, hanem a szabadban fotózva létrejöttek nem tartalmaznak artifaktokat. A bázis minták amik azt a referencia adatbázist építik fel pedig csak tömörítetlen vagy lossless képekbõl építkezne. Ezért a természetes alakzatokat a képen, vagy mintákat nagyfokú közelítéssel meg lehet adni nagyon kis helyen, DE a nagyon statikus jeleket amik nem fordulnak elõ a természetben, azt viszont rossz közelítéssel adja meg, mint a hangyák a tvben mikor nics adás.
Persze maga az az algoritmus amirõl most szó volt eddig az más, és ehez nincs köze.
Ezt csak azért találtam ki, mert úgy gondoltam, hogy minden egyes video framet betömöríteni az nagy munka lenne , a kitömörítés szintén, és ezért percenként több gigabájtos adatot kellene feldolgozni, ma még nincs olyan processzor. Szóval elõbb kell egy vékony, gyors jó minõségû veszteséges eljárás amit tovább lehetne csökkenteni ezzel a food/lfg programmal. :))