A történet továbbra is rejtélyes. Tyrael a Worldstone elpusztítását követõen nagy bizonytalanságba sodorta a pokoli triumvirátus nyûtte földet, de ez a szükséges rossz még a jobbik volt az opciók közül. Ennek köszönhetõ, hogy húsz évvel késõbb, a Diablo III kezdetekor is büszkén képviselteti magát az emberi faj, azonban öreg barátunk, Deckard Cain ekkor ismét bajt szimatol: Tristram felett megnyílnak a felhõk, a mennyek pedig szabályosan kiköpik a sebes tûzgolyót, mely kísérteties módon a szentélybe csapódik, ugyanoda, ahol hajdanán, az elsõ epizódban a gonosz megszületett. Cain számára ez a rossz ómen rögtön egyértelmûvé válik: Diablo visszatért.
Öt kaszt várható, mely megegyezik a(z alap) Diablo II felhozatalával. Az egyiket, a barbárt, már nagyon jól ismerjük, a witch doctor azonban egy furcsa elegy megtestesülése. Képes hallottakkal kommunikálni, illetve irányítani õket, akár egy nekromanta, de képes az elemi mágiát is az uralama alá hajtani, akár egy varázsló, vagy egy druida, mely utóbbihoz törzsi kultúrája végett is hasonlít. Feltételezhetõ tehát, hogy a nekromanta, esetleg a druida nem lesz része a repertoárnak, de ez persze egyelõre csak spekuláció. Ami biztos, hogy az eddigiektõl eltérõen az összes karakter lehet férfi, vagy nõ.
Technikai oldalról ami említést érdemel, hogy a korábban megvásárolt Havok 4.0-ás kiadása fog gondoskodni a fizikáról, mely a rombolható terep és rongybabablszerûen hulló gaz ellenfelek élményét garantálja. Brian Morrisroe, a mûvészeti elemekért felelõs rendezõ azt nyilatkozta, hogy a Diablo III stilizált grafikája, mely egyben a Blizzard filozófiájának oszlopos eleme is, az elsõ két rész sötétebb, realisztikusabb világával szakít, ezt azonban a képek alapján konstatálhatjuk is. Mindeközben kényesen ügyelnek arra, hogy az alapvetõen horror gyökerekkel bíró saga ne legyen túl vibráló, ne adj isten komolytalan. Hiába, feléjük továbbra sem a poligon az úr. Marad a fixált, izometrikus nézet, attól függetlenül, hogy ezúttal már három dimenzióban dolgoznak a srácok, azzal indokolva, miszerint ez a Diablo egyik sajátossága, amitõl nem óhajtanak megválni. Ami a multiplayer-t illeti, sokak vágyálma válik valóra: semmi kokettálás az MMO univerzumokkal, helyette a jól bevált Battle.net alaposan megpimpelt testvére szolgáltat teret a többjátékos mókának.
Megjelenési dátumról beszélni badarság lenne, hisz mint azt jól tudjuk, ez a fejlesztõcsapat nem szab idõbeli határokat magának. A nyertesek mondata a mantrájuk, miszerint akkor adják ki kezeik közül, amikor az elkészül. Nem elõbb, és nem késõbb.