"Számomra a Diablo II után a WoW egyfajta folytatásként jelenik meg, ezért arra számítottam, hogy az abban megjelenõ újdonságokat átviszik a III-ba is. Jelenleg úgy néz ki, hogy a régi játékot kapjuk meg friss köntösben. Nyilván az emberek többsége ezzel elégedett lesz, én csak szerényen közöltem a véleményemet. A példád borzalmasan gyenge, mert a sakk és a foic köszönõviszonyban sincs egymással. Ellentétben a Diablo és a Warcraft, ahol ugyanaz a fejlesztõ, ugyanaz a háttér, ugyanolyan RPG elemek, ugyanolyan spell-alapú játékmodell, és még sorolhatnám. A különbség a bonyolultságban van. Ezzel nem azt mondom, hogy az egyszerûség rossz, csak azt, hogy én mást vártam."
Akkor szerintem hibás a szemléleted. Én játszottam elég sokat mindkét játékkal. Kb. két másodpercig sem bírtam úgy nézni a WoW-ot mintha a Diablo folytatása lenne.
És már a WoW eleve sok mindenben gyengébb és kezdetlegesebb mint a Diablo II, de ez nem gond, mivel MÁSIK JÁTÉK!
Nagyon remélem, hogy a Diablo III nem is fog hasonlítani a WoW-ra! :-)
Sok-sol oldalas tanulmányt tudnék írni a Diablo és a WoW összehasonlításáról, - meg ís írom, ha valaki megfizeti :-) - de sok értelmét nem látom, mivel másmilyen játékokról van szó.
Azért gondolom csípheti a szemedet, hogy miben gyengébb a WoW a Diablo II-nél.
Hát kérlek pár példa:
Hányszor haltál meg a WoW-ban míg elérted a 70-es szintet? Én sokszor a karaktereimmel. Diablo II-ben viszont természetesen sohasem, hiszen a halott karakterrel semmiféle módon nem lehetett többé játszani. Kizárólag HC módban játszottam ugye a battle neten. Tehát a Wow sokkal komolytalanabb és egyszerûbb, a hullához sétálásával.
A Diabloban maximum 8 fõs csapat mehet a dungeonokba. De egyedül is meg lehet csinálni. Meg ketten is, meg hárman is, meg... , meg heten is. A WoWban csak öten. Nem többen, nem kevesebben. Ráadásul a Diablóban mindegy ki jön, minden karakterrel lehet játszani, a WoWban, meg esetleg órákig kell szervezni a csapatot, kell tank, meg healer, meg DD-s, és így sem biztos, hogy összejön.
Diabloban a "poénos" karakterek is meg tudtak élni. Értsd nem a legnépszerûbb, nem a legerõsebb módon fejlesztett, skillezett karakterek. Diablo II-ben nem könnyen, nehezen, de elboldogultam Tankamazonommal is. Mint Írtam Hc módban, tehát muszáj volt, hogy lehessen vele játszani, különben hamar meghalt volna. A WoWban valahogy egy tank vadászt sem láttam még.
Már akkor sem visznek el Raidelni, ha "csak kék" cucokkban van a karakter. Diablo II-ben ismeretlen ez a "ha neked nincs übertápos cuccod akkor nem játszhatsz velünk egy csapatban" hozzáállás, amirõl nem a játékosok tehetnek, hanem a játék.
Diablóban inkább csak a harcos karakterek voltak felszerelésfüggõek, Sorcerer, Necromanta kevésbé. WoWban viszont minden karakter.
Ez ennyi is több olyan dolog, ami miatt biztosan nem WoWoztam volna, ha a Diablo II folytatásának gondoltam volna. Szerintem elég másmilyen játék.
Szóval majd ha megjelenik a Diablo III, akkor megnézem ezt a fórumot, meg elolvasom a kritikákat róla. És ha túl sokan fogják mondani, hogy olyan, mint a WoW, csak jobb, akkor nem fogom megvenni.