Száraz logikában igazad van, de jelenleg egy globális fogyasztói társadalomban élünk és az ezzel összefüggő rendszerek, mechanizmusok (gazdaság, társadalmi prosperitás, stb...) csak bizonyos egyensúlyi viszonyok megléte esetén fenntarthatóak.
Az egyik oldalán ennek nyilván ott van a kellően vonzó profit lehetősége a cégeknél, viszont fogyasztói oldalon meg a növekedő gazdaság eredményei a mozgatóerők: folyamatosan növekedő reálértékű jövedelmek, és a versenyhelyzet miatt folyamatosan csökkenő árak vagy stabil árak mellé folyamatosan növekedő kínálati minőség/beltartalom (és ez már ugye felülírja a te száraz logikán alapuló számításaidat).
Ha az egyensúlyt túlságosan kibillentik, akkor azonnal jön a lavinaszerű megtorlás: ahogyan említetted, akár kivonul egy-egy országból egy-egy cég, viszont a másik oldalon meg a társadalom még elsöprőbb dolgokra hajlamos: jobb esetben csak recessziót, deflációt idéz elő (ha van kellő lakossági tőke/megtakarítás amivel a háztartások tovább tudnak működni miközben fojtogatják a jobb belátásra bírni kívánt cégeket), rosszabb esetben (ha elmebetek kommunisták törnek hatalomra a kétségbeesett nép fölött) államosítja az "kizsákmányoló" cégek helyi vagyonát, illetve közkinccsé teszi a szellemi tulajdonait, rács mögé vágja a helyi vezetőit.
A Blizzard esetén pedig nem is önmagában a 70 euros ár a gond, tény hogy ilyen már máshol is van sajnos manapság. A gond az, hogy a Blizzard elkövetett egy szentségtörő merényletet az Immortalban a játékélmény rovására menően túltolt pay-to-win geciségekkel, illetve a széleskörű nyilvánosság előtt az volt látható (sajnos ilyenkor ez számít, még ha esetleg más is az igazság, de azt így nehéz megtudni), hogy bármiféle kitérés vagy védekezés kísérlete nélkül egyetlen mozdulattal a padlóra vitte egy olyan vád, ami aztán majd még példát is szolgáltathat a nem túl kiegyensúlyozott társadalmi viszonyok elérésére nem túl békés módszerekkel törekvő woke mozgalmak számára. Szóval ez után a két incidens után azért a legkevesebb az lett volna - főleg hogy a Diablo IV, mint cím erre talán pont a legjobb lehetőséget is tálcán kínálja - hogy most aztán megmutassák mennyire is fasza gyerekek tudnak még ők lenni ha akarnak. És igen, bizony erre kitűnő lehetőség lett volna ha mondjuk látványosan félreteszik a hírhedt profitéhségüket. 40 eurós ár, preorder helyett a D3 tulajoknak is early access és egyéb hálás megnyilvánulások amiktől a Diablo játékosok megmaradnak hűságes hívők ahelyett, hogy most a felük vérszomjas ÜBER BOSSÁ változna.
Ja és mielőtt bárki keseregne rajta, hogy mennyi ember cserélődött már ott azóta és naív aki olyan színvonalas alkotást vár, mint régen (és igen, tudom, hogy már eleve a D3-at sem az eredeti Blizzard North csapat csinálta), akkor halkan megsúgom, hogy ez senkit sem kell, hogy érdekeljen: a név, ha valamelyik játék esetén, akkor itt elég keményen kötelez. A fejlesztőket és a részvényeseket is (sokkal többet buknak ha kevés lesz a preorder és az első 2 heti eladás - ettől fognak a részvényeik bezuhanni, mint ha 40 dollár lenne a játék - ez önmagában nincs azonnali hatással a részvényeik értékére).