Na, péntek 17:00 és hétfő 01:00 között szerintem beleszaladt annyi óra ebbe, amennyit inkább nem reklámozok, mert aki nem tudja miről van szó, tutira hülyének néz - főleg ha megemlítem azt is, hogy pár nap múlva minden progress kuka és ez "csak" egy béta volt :D
Pro:
- Settings: a színvilág, a környezet, az egész megjelenés gyönyörű és tényleg Diablos, az eddig látott ACT 1 eddig az 1-2. rész látványvilágát idézi, a zenéről és hangról nem is beszélve.
- Változatos térkép: egyelőre a térkép tele van dungeonokkal és kisebb delve-szerű helyekkel, ahova - ellentétben mondjuk a korábbi részekkel - le is akarsz menni. Később lehet, hogy ez változik és simán elfutsz egy bánya vagy "lyuk" mellett, meglátjuk.
- Skillek: első blikkre kevésnek tűnik a skillek variációs lehetősége, de amikor már elérünk a tier 3-4 szintre (20-25 környékén), akkor már látszik, hogy komoly és változatos buildeket lehet majd összerakni.
- Legók: a bétában megnövelt %-kal estek a legók, így nagyjából azért lehet látni, hogy a class skilleket elég komolyan befolyásolják, a D3-as irányvonalat követve, további variációs lehetőségeket biztosítva a buildekhez.
- És akkor a Skill enhancementről nem is beszéltünk.
- Mmo aspektus: tetszik, hogy összefuthatok más játékosokkal a világban, de mégsem tartanak fel vagy "nyúlják le" a mobokat előlem. A Dungeonok és delvek szólók, így akit zavarnak az emberek, az elvonulhat ide farmolni. A world eventekbe bárki csatlakozhat, de ha nem jár arra senki, nem akadsz meg, a skálázódás miatt egyedül is letolható.
- Van nehézsége. Már I-es fokozatban is okozhat némi kihívást egy-egy szitu, de a II-esben már van, hogy több potit is megiszol egy-egy bossharc alatt, főleg ha az addokat idéz. A World Boss nálam pirosra verte le először a felszerelést, de aztán meg- és kitanulva a képességeit, a második spawnnál már nem volt gond. Más kérdés, hogy a többi 8-10 játékosnak is meg kell tanulnia ezt a szükséges "dpshez".
- Sztori: tetszik, hogy vannak átvezető animációk és cutscenek, egész szépen összerakták a motorral, változatos kamerabeállások és hasonlók, tényleg jól néz ki és kibővíti a játékmenetet. Első 1-2 végigjátszásnál mindenképpen. Plusz jó látni a karakterünket ezekben a jelenetekben, így picit több értelme van a transmog rendszernek.
- Title: tetszik a Lost Ark féle jelző+megnevezés jellegű címek megjelenése. (Hétvégén nálam aLittle Maniac lett a default)
- Achiek és challengek: tetszik, hogy van kézzel fogható következménye szinte mindegyiknek, még ha az csak egy title vagy némi arany is.
Kontra:
- A social featurek teljes hiánya. Mivel mmo jelleget kapott, emiatt lesznek nagyobb közösségek, na azokat nehéz lesz menedzselni.
- Performance a városokban, érkezés (teleport/utazás) után azért van némi akadás, mire midnen játékost és a várost is betölti (gyors ssd-n is).
- Egyelőre időigényesebb: Ha valakinek csak 10 perce van játszani, akkor a D3-ban belefér két GR vagy D2-ben egy mefi run, de itt egyelőre aki leül játszani, az 10 perc alatt max. a dungeonig ér majd el. (később valószínűleg az endgameben ez változik)
- Dungeonokban található játékmechanika nagyon ismétlődő. Mindig van egy "mágikus ajtó", amelynyitásához a meglévő három (?) variáció egyikét kell teljesíteni (mindenki agyonverése, speciális elitek agyonverése, 2 "kulcs" lootolása az ajtótól jobbra és balra lévő minibossból). Plusz, az ajtó utáni teremben mindig van egy nagyobb kihívást jelentő pack, majd később jön a boss a maga kis üregében. Nyilván egy diablo játékban a hentelés a lényeg, de ha már beleraktak egy időhúzó featuret, hogy ne lehessen leszaladni a bosshoz célirányosan, akkor az lehetne változatosabb.
- Mivel közös a világ a "shared world" megoldás miatt, ezért kevesebb a random tartalom, már ami a felszínt illeti. Viszont pont emiatt tervezhetőbb a játékmenet, lehet célirányosan menni az eventekre.
- Sokadik végigjátszásnál/karakternél remélem lesz egy opció, amivel automatikusan átugorja majd az addigra tucatszor látott átvezetőket, mert a jelenlegi "nyomogasd az ESC-t" módszer nem elég.
+1: a világ legrövidebb könyvei között dobogós lenne a Butcherrel történő találkozásom összefoglalója/elemzése :D
(pech, hogy a második karakterrel találkoztam vele csak, a félkész rugómmal, az addigra már nagyjából fullos sorcival szerintem tovább húztam volna, bár killre egyedül world tier II-ben nem lett volna azzal sem esély)