Elsőre az engine maga a grafikával* és a játék dinamikájával (a hack&slash érzés amit visszaad) eléggé be tudja szippantani az embert. A játék világa, hangulata is eléggé jól sikerült mindezekhez. Fejlődés közben a skillek kombinálgatása is jól tudja hozni a sikerelményt. A loot viszont tényleg nem a legizgalmasabb valahogy, illetve az endgame tűnik még tényleg kicsit kopárnak. De ez ugye az elődöknél sem volt indulásnál rögtön annyira kidolgozva még. Sőt ha úgy vesszük, akkor gyakorlatilag nem is volt külön endgame content, csak rettenetesen ritka dropok és az utolsó nehézségi fokozat nehézsége jelentette kihívás. A bountiy-k meg riftek rendszere is eleve csak a D3 2.0-val jött be, a RoS megjelenése előtt 1-2 hónappal ha jól emlékszem.
*A betahoz képest viszont visszavettek úgy látom és a VRAM/RAM használatból is úgy tűnik nekem, a mostani ultra textúra/material részletesség az akkori high szintjén van kb. és az akkori ultra pedig jelenleg szerintem nem elérhető.