"Ezt te meg honnan veszed? Azért, mert egyesek ilyeneket állítanak az F-117 egyszeri lelövése (?) óta??"
Gondolom, mert hogy tanultam radar technikát. Szal pár méter hullámhosszú radarnál nagyjából már mindegy, hogy a kilógó részeken milyen kialakítást alkalmaztak, ha az nagyrész fémbõl van.
"Hát nem sokat, ha képes a 2Machra és a pilóták szerint semmivel sem manõverez rosszabbul, mint az eddigi gépek."
Tegyük hozzá: de igazán jobban sem manõverez, és mindezt gyakorlatilag számítógépes vezérléssel. Szupercirkálásra 1963-ban a német VJ-101 kisérleti STOVL vadász is képes volt.
"Hát igen, az oroszok mindig is imádtak lódítani. Mellesleg a plazma álcázás az elég szar, mert TE sem látsz ki belõle és rádiózni sem tudsz az árnyékolás irányában... Az áramlási viszonyokat meg miért javítná? Errõl eddig nem is hallottam. Az 1%-os légellenállás csökkenés miért csökkentené 10%-kal az üzemanyag fogyasztást???"
Az biztos, hogy az oroszok tudnak nagyokat mondani!;))) De egyrészt nem kell mindent leárnyékolni, max a szárnyakat, aerodinamikai felületeket, levegõ beömlõ nyílást. Másrészt azt nem tudom, miért írnak ilyet, hogy 1%-os légellánállás csökkenés 10%-os hatótáv növekedéssel jár, meg hogy ezel a technológiával olyan 30%-os légellenállás csökkenést lehet elérni, mert plazma-aerodinamikában nem vagyok olyan spíler. De pl a liftereknél az elektromos meghajtással anyi tolóerõt állítasz elõ, hogy magát a szerkezetet felemeled. Amúgy pont Gunston, az egyik legismertebb szakíró írta a B-2-rõl pár éve, hogy szerinte ilyen meghajtást is használ, mert a hajtómûvei nagyon gyengék.