Mi a baj? Nos MINDEN anyag rendelkezik rugalmas deformációval, még ha kicsi is. Acél és acél között hatalmas külnöbségek vannak merevség és szilárdság terén. Figyelem a kettõ nem ugyanaz!!! Attól, hogy pl. a kompozitok sokszor acélszilárdságúak is lehetnek, nem merevek! Ugyanakkora behatásra sokkal jobban deformálódnak. Namármost a vasúti szerelvények kerekei tudtommal kéregedzettek vagy teljesen átedzettek kemények, de nem túl rugalmasak. Tökéletesen sík pálya és tökéletsen keres kerék sincs. A magas fordulatszámon az ismétlõdõ igénybevétel igen nagy mind terhelés és frekvencia szempontjából.
1. A sajátfrevenciáit a keréknek messze el kell kerülni, de még ekkor is bejön a vibráció.
2. A kerék mivel nem teljesen kerek, egy kiegyensúlyozatlanságot okoz és akkor ehhez jön még a másik tengely irányú szerelési hiba. Lehet, hogy kurva pontos, de azért 500km/h felett már ez is iszonyatos erõket generál. Kanyarban az igénybevétel méginkább nõ, mert döntik a pályát, viszont ettõl a lefele ható erõ komonense meg nõ...
NAGYON röviden lenne, azokan akik esetleg nem értenek ilyesmihez.
(Mellesleg az gumiabroncsoknál is van egyfajta defromációs probléma, ha a deformáció túl lassú az abroncsban akkor a deformációk halmozódnak a forgás során és igen hamar defekt lesz a vége.)