A túlóra nekem inkább csak biztosítéknak lenne jó. Másodállást elég nehéz emellé vállalni, mert az egyik nap 4 körül kezdesz és dél-egy fele végzel a másik nap meg 7-kor kezdesz és 3-4-kor végzel. Az a helyzet, hogy jelenleg buszból és emberbõl is kevés van. Legalábbis a mai paraméterkönyvhöz. A sztrájk jelenleg nem az egyetlen eszköz. Most még megtehetné a dolgozó, hogy papír szerint veszi át a buszt. Sok esetben ez azért nem történik meg, mert az elõírt 20p kocsiátvételi idõ legalább kétszeresére volna szükség. Ez anno 25p volt, de úgy döntöttek, hogy elég a 20p is. Ez már csak azért is furcsa, mert az újabb buszokon több az elektronika, hosszabb a kocsi átvétel. Ez alól jelenleg kivétel a Volvo. De azzal fognak még akkorát szívni, mint ide Lacháza. Tehát senki nem fog a szabadidejébõl még 20p-et rászánni, hogy átvegye rendesen a buszt. Ha nem találsz esetleg semmi hibát akkor is elkéstél a kiindulással ami innentõl személyzethiány. Tehát ha jó a busz, ki kell vinni. Én azért merem rászánni a 40p-et, mert a garázsunkban szinte alig van jó busz. Ha esetleg ki is rúgnának, hamar találok melót, ellentétben a többiekkel akik jóval idõsebbek. A sztrájk viszont az egyetlen dolog marad és az is rizikós ha magánkézbe kerülünk. Nemhogy nem teheted meg, hogy ne vidd ki reggel a buszt, de a sztrájk szóra azonnal ugranak. A legrosszabb az a rendszer lesz, ha minket is fordára fizetnek mint ahogy teszik ezt az elprivatizált volánnál. Ha rosz a busz, nem tudod megtenni azt a kanyart amiért fizetnek. Tehát ha a kerék is ki esik alólad akkor is menni fogsz, mert azért fizetnek. Érdemes ehhez az EU-s szabályokat figyelembe venni. A rendelkezésre állási idõ is ugyan olyan vezetési idõnek számít. Ha a kereket cseréled a kamionodon az út szélén, akkor is vezetsz, nem pedig pihensz. Kutyavilág lesz itt ha ezt véghez viszik. Egyrészt nincs már olcsóbb munkaerõ aki megcsinálná helyettünk. A maszek semmiféle elvárást nem fog kérni, mindegy csak vezesse alapon. A kereset lesz a legégetõbb gond. Egy félmillás jogsival havi 80-ért fogja dolgoztatni a munkavállalókat. Nem kell a fizetését lefaragnia, elég ha csak 5 évig nem emel semmit se. Angliát konkrétan tudom, hogy heti 250 font a minimálbér és heti 500-ért veszik fel a munkaerõt az utcáról. Két dolog számít. Beszéljen angolul és tudjon vezetni. Én már évekkel ezelõtt beléptem egy jogvédelmi szervezetbe, mert már ez az állami cég is mosakodik ahol tud. Kíváncsi leszek, hogy maszekként mennyit fog bevállalni. Az utazóközönség elvesztése meg blamázs. Ha leátlagolod nem olcsóbb az autó. A mai helyzetben és a válság elõttiben sem állíthattuk, hogy az autózás nem luxus, ha van tömegközlekedési alternatíva. Számolj utána egy négy fõs családnak, hogy mennyi a teljes havi bérlet és mennyi egyetlen egy autó összes költsége. A több autó nyilván már rég nem versenyképes. Egy autóval meg ha szerencsések és egy irányba utaznak mind a négyen, még akkor is drága ha az utasok átlag napi megtett kilóméterét számolod. A városi fogyasztásra és a parkolódíjra külön felhívnám a figyelmedet és ezek után döntsd el, hogy mi lenne ha négyen négy felé járnának dolgozni/tanulni. Én az egyetlen dolog amiért használnék autót, mert ha 4-re jársz dolgozni, üresek az utak. Ekkor délben végzel tehát megint csak nem a csúcsban közlekedsz. De hogy a cég kifizeti a 15e FT-os bérlet 80%-át, ezzel nem tud az autó versenyezni. A leggyorsabb közlekedésem innen Érdrõl (pedig 3 féle módon is be tudok tömegközlekedni) az a bicikli. Ezzel viszont télen vannak gondok. Az utasok tudnak számolni. Ha pár ezer forinton múlik, hogy autóval járjon be és nem kell órákat ülnie a dugóban, meg amúgy is van egy fenttartott autója, akkor járjon azzal dolgozni.