A legnagyobb probléma a jogi levezetéssel lesz (van). Ki lehet a felelős azért, ha egy automata autó elüt egy gyalogost (az autó gyártója? az autóban ülő valamelyik személy? miért pont ő?) ? Ki lehet felelős, ha egy automata autó és egy "régi" autó ütközik? Ki a felelős, ha két automata autó (mondjuk különböző gyártóktól) összeütközik? Ki a felelős, ha...? Ezekre mind egyértelmű szabályozás kell, mielőtt nagyobb mennyiségben elterjednek ezek a járművek a közutakon. Nem véletlen, hogy a Google automata kocsijába is KELL rakni kormányt, hogy a vezetőülésnél ülő személy bármikor át tudja venni az irányítást, ha bármi olyasmi történik, és ez kötelessége is, figyelnie kell a forgalmat és a jármű haladását.
Ráadásképpen ezek az automaták jelenleg lézeres/távmérős rendszerrel dolgoznak, tehát amint esik az eső erősen romlik a hatásfokuk, ködben, hóban gyakorlatilag használhatatlanok. Ugyanezen okból rendkívül problémás mondjuk hegyes-völgyes vidéken, ahol nem "lát" elég messze, hogy készüljön a forgalom változására. Ezért játszanak velük egyelőre az Egyesült Államok déli részén (sivatag, száraz, tiszta idő, síkvidék és hosszú, egyenes útszakaszok), és ott puhítják a városvezetéseket, a jogászokat, stb.