Nem csak egy kérdés van... ha az "autó" hibázott, akkor az autó gyártója, a szoftver írója, vagy a bugfixet nem telepítő (ha bugról van szó) felhasználó a felelős? Ha a szenzorok és a kamerák leállnak valami miatt (mi miatt? erre is van bőven lehetőség), akkor felvétel sincs, ésé igen, lesz rendőrségi eljárás, de ott egyelőre az autó/autószoftver gyártója ritkán merül fel, mint hibás fél. Ezeket mind egyértelműen szabályozni kell, különben végeláthatatlan pereskedés lesz belőle. Az emberek közlekedését is millió + 1 cucc szabályozza, ezeket mind ki kell dolgozni az automatákhoz is. Főleg úgy, hogy jelenleg - ahogy linkeltem - kell, hogy legyen a járműben vezető, akinek bármikor lehetősége kell, hogy legyen beavatkozni, és rátaposni a fékre / félrerántani a kormányt, amivel felülbírálhatja az automatát. Ha így lesz baleset, akkor az vajon azért következett be, mert ő félrerántotta a kormányt, vagy ezzel csökkentette a kárt, és helyesen cselekedett?
És ez még csak egy állam, egy ország, amihez a jogrendszer és az automatika szoftvert is hozzá kell idomítani. Ezután az EU huszonsok országában más és mása KRESZ egy-egy része, más táblák lehetnek, más vezetési szokások vannak, más dolgokra kell felkészíteni a szoftvert, és azokat folyamatosan utánaállítani a változásoknak. Az, hogy egy ember nincs tisztában a közlekedési szabályok esetleges változásával (mert tíz éve volt a kreszvizsgája), az az ő felelőssége. Ha egy szoftver nincs tisztában vele, az kié? A cégé, aki vagy kiadja a frissítést vagy nem, vagy az emberé, akinek fel kellene telepítenie? Honnan tudja, hogy van frissítés a szoftverhez, ha nincs is tisztában azzal, hogy a KRESZ megváltozott? Egy-egy autónál meddig kell garantálni a szoftverfrissítést?
Esőben hóban te látsz, legfeljebb rosszabbul. Az automata pedig ha úgy érzékeli egy sűrűbb havazásban, hogy félre kell kanyarodnia, és befordul egy árokba, mert ott vagy jött valami vagy nem, azt hogy lehet majd megállapítani? A kamera nem látja, az érzékelők szerint pedig volt ott valami - az autóban ülő utas szerint meg nem, és összetört az autója.
Lehet még sorolni az ilyesmiket, és ezek nem attól függnek, hogy valaki fél-e egy automata által vezetett autótól vagy sem. A vegyes üzem (azonos pályán automaták és emberi vezérelt járművek egyszerre közlekednek) viszont óriási veszélyforrás, ahogy a lovaskocsik és az autók is nehezen működtek egy időben, itt is az átmenet lesz a legnagyobb probléma, ha eljutunk odáig, hogy minden jármű egy közös informatikai rendszeren működik (Google vs. Apple vs. akárki), akkor már csak azokat kell zárt pályára zavarni, akik még mindig a vezetés kedvéért szeretnének autózni.