Nem a renderelésre gondoltam (bár jogosan írtad, mert az is érintet lehetne).
Mivel max 16 játékos lehet, és rajtuk -az egyszerûség kedvéért legyen- 10 ruhadarab, az egy idõben ígyis-úgyis 176 objektum. Ez a pálya betöltésekor kerül inicializálásra. Ez mindig is 176 object volt és lesz. Lehet, hogy az elején 500 lehetséges cumóból lehetett ezt kiválasztani, most meg 5000, de játék közben csak 176 lesz.
Ez nem lassíthatja a játékot, egyedül az object fájl foglal el több helyett a merevlemezen.
Amik lassulást okozhatnak azok a nagyobb felbontású textúrák (bár szerintem nincs ilyen), vagy az új fegyverek effektjei. Gondolok itt az eddig nem létezõ lézer cumókra.
Persze ez csak elméleti fejtegetés. A motor pontos ismerete nélkül nemigen lehet biztosat mondani, de az 100%, hogy a "több tárgy van" nem okozhat ilyen problémát.