nem neked megy, csak nálad láttam az idézetet, hogy egyetemen csak értelmes, téged érdeklõ tárgyakat tanitanak. Ez sajnos nem így van.. Bár nálunk azt hangoztatják, hogy ez nem csak a szakmánk belénk nevelése, hanem egy életre felkészítõ fázisa az életünknek, ezért is tanulunk pl vállalatirányítást, menedzsmentet, mert elvileg ha mi munkát találunk, elõbb utóbb fõnöki pozícióba fogunk kerülni, legalábbis lesznek alánk rendelt dolgozók. Tehát ez a része még talán nem is haszontalan, és érdekesnek is mondható.. A gazdasági és hasonló humán blokk tárgyai, melyek kötelezõek X kredit erejéig, azok pont annyira vannak csak komolyan véve, amennyire még nem megterhelõ. Tehát ott vannak, de az elvárás, mintha nem is lenne.. Ezen a téren nincs probléma..
Ott viszont már sokkal nagyobb problémát látok, hogy mindenhol azt olvasni, hogy mûszaki pályákra készülõkbõl hiány van, legyen az infós, mérnök, meg jónéhány gépész. Ugyanakkor a felsõoktatás tolja ki magából a ma már telített szakmák új kisdiákjait, melyeknek pályán belüli elhelyezkedése nagyon nehéz. De ezt mindenki tudja, akkor könyörgöm, azt árulja el nekem valaki, hogy miért van az, hogy kis szorgalommal a leghülyébb is végigmegy a fent említett, telített munkakörre embert bocsájtó szakok diákja, míg akikre igény van, a mûszaki beállítottságúakat meg szórják ki mindenféle szívatós tárgyakkal? Én csak a mérnök infót látom, de itt olyan 300 emberbõl 15-20 kap idõben diplomát.. És nem hülye emberek járnak ide, még csak lustának sem mondható mind...