hát errefelé sem. nekünk "csak" ennyi volt Pl. a Környezetvédelmi Technológiából (egy kis ízelítõ):
krakkolás, benzinreformálás, alkilezés, könnyû paraffin izomerizáció (azaz motorbenzinek minõségének (oktánszám) és mennyiségének növelésére alkalmas technológiák), cetánszám, motorhajtó anyagok elõállítása szénbázison, motorhajtóanyagok elõállítása biomassza alapon pl. bioetanol , biodízel ((Egyébként az 1894-ben tervezett és megalkotott dízelmotor már földimogyoró-olajjal mûködött aki nem tudná)), A gépjármûvek környezetszennyezésének csökkentése (emissziócsökkentés: katalizátorok, üzemanyagcellák, elektromos-, hibrid- és hidrogénhajtású gépjármûvek) hidrogén energetika, a levegõszennyezés csökkentésének technológiai mûveletei (porszûrõk, porelválaszók, kén-dioxid kibocsátás csökkentésének és eltávolításának eljárásai, NOx emisszó csökkentés, illékony szerves vegyületek légszennyezésének ártalmatlanítása), Ivóvíz: források és elõállítási módok (hazai felszíni és felszín alatti vizek minõsítése, oldott gázok, szerves anyagok, a víz keménysége, vízlágyítás csapadékos eljárással, komplexképzéssel, ioncserével és membrán eljárásokkal, vízszûrés, vizek gáztalanításának, vastalanításának, mangán mentesítésének, arzénmentesítésének, nitrátmentesítésének technológiai mûveletei, Fertõtlenítés klórral, ózonnal, sugárkezeléssel), Szennyvíztisztítás (csatornázás, kommunális szennyvizek tisztítása, biológiai szennyvíztisztítás, nitrogéneltávolítás, szennyvíziszapok kezelése), Környezetvédelmi technológiai mûveletek (ülepítés, derítés, hidrociklonok, centrifugák, szûrés, flotálás, sziták és rosták, mágneses elválasztási eljárások, elektrosztatikus elválasztási eljárások, desztillációs mûveletek, abszorpciós mûveletek és adszorpciós mûveletek, ioncsere mûveletek, extrakciós mûveletek, membráneljárások, reagáltatási mûveletek (kémiai reaktorok)), A környezetvédelmi technológia elvei, és plusz még az Alternatív energiaforrások: az energiahordozók fajtái, csoportosítása, nap-, víz-, szél-, ár-apály-energia, a nukleáris energia hasznosítása (geotermikus energia, atommagreakciók, atomerõmûvek) és biomassza (vagyis az Alternatív energiaforrások nevû kurzusnak a teljes anyaga lol) és mindezt egy kurzuson belül, 450 oldalas a prof által szerkesztett vaskos tankönyvvel, szóval jó az ha egyáltalán meg tudjuk ezeket jegyezni.. Ja és szóbeli vizsga volt belõle. 3 tétel az elejérõl közepérõl és végérõl, szóval nincs olyan, hogy valahonnan nem tudsz valamit, mert mindhárom tételnek 2-esnek meg kell lennie. és egyébként ma meg is lett, ugyhogy én meg ennek örülök :D
Egyébként a könyvbõl pár érdekesség akit érdekel:
"az energia hordozók történetében a legelsõ volt a biomassza (beletartozik az árokparti fûtõl a lehullt falevélen keresztül egészen az erdõk faanyagáig minden, a természetben található, szerves eredetû éghetõ anyag). Ehhez társult az ember izomereje, ami azonban nem túl sok. egy ember teljesítménye 100 watt. azaz a konyhában világító 100 wattos égõ teljesítményével egyenlõ. Egy évre átszámítva ez nem több, mint 30 L benzin energiatartalma. Tehát egy átlagember egy teljes évi munkája egy tank benzinnek felel meg."
"Az autóknál egyébként az erõátviteli szerkezetben jelentõs az energiaveszteség, a bemenõ energia 2/3-ada már magában a motorban elveszik. Üresjárat esetén, amilyen például a piros lámpánál való állás járó motorral, 17% energia vész el. Körülbelül 2% energiát fogyaszt a világítás, fûtés, stb. Így a hajtómûbe az eredeti energiatartalomnak csak kb. 18-26%-a jut. ha ebbõl levonjuk a hajtómûben bekövetkezõ veszteségeket, látszik, hogy a felhasznált energiának mindössze 12-20 százaléka fordítódik a jármû mozgatására. További energiafelhasználást jelent a légellenállás és a súrlódás legyõzés, így tehát minimális a gépkocsi kinetikus energiájának biztosítására fordított energia. Kiindulva abból, hogy a veszteségek a gépjármû tömegével arányosak, jelentõs üzemanyag-megtakarítás várható a gépjármû önsúlyának csökkentésébõl. A számítások szerint 100kg tömegcsökkentés 5% üzemanyag-megtakarítást eredményez"