Én úgy vagyok ezzel az egész magyar oktatási rendszerrel, hogy rosszabb nem is lehetne. Csak ez a statisztikákban annyira nem látszik meg, mert nem hülyék a magyarok.
A tananyag 50-60%-a felesleges(általános és középiskolákban).
Általánosban olyanokat tanítanak, amiket még nem kéne, mert nem feltétlenül érti meg mindenki 10-14 évesen. Középiskolában meg olyanokat, amiket már rég meg kellett volna még általánosban.
Egyedül talán a matematika az a tantárgy, aminek a tananyaga nagyjából rendben van, nagyrésze az életben is hasznosítható tudás.
Fizika: Az egész általános és középiskolai fizika használhatatlan, mert minden második mondat úgy kezdõdik, hogy ezt meg ezt nem vesszük figyelembe, mert bonyolult kiszámolni, vagy elhanyagolható. Magyarul amit tanítanak az pontatlan, és nem úgy van a valóságban. A tananyag kb fele hasznosítható talán, de kizárólag pontosságot nem igénylõ célokra.
Kémia: Érdekes tantárgy, de nagyrészt feltételezésekre alapul, és túlságosan mélyen belemegy 1-2 dologba.
Nyelvtan: Az általános iskolás része még OK. De a középiskolai része nagyrészt mindenféle kitalált kategorizálásról szól.
Történelem: 2. számú lefárasztótantárgy. A tananyag 10-20%-át tudnia kell egy normális embernek, de a többi csak arra jó, hogy a helyet foglalja az ember fejében.
Irodalom: Az elsõ számú lefárasztótantárgy. Mondják, hogy alapmûveltség, így meg úgy. Ja, alapmûveltség a 19. században, igen az volt az irodalom. Ma alapmûveltség az angol nyelv, meg az elektronikus eszközök használata. Meg az internet persze, de azt vegyük az elektronikus eszközök használata kategóriába.
Angol(/egyéb idegen nyelv): Nagyon fontos tantárgy, csak az angol tanárok 70%-a nem sokat ér.
Informatika: A legfontosabb tantárgy kéne, hogy legyen, valahol nem is tanítják. Az addig OK, hogy általánosban megtanítják a Windows meg a Word kezelését, de az már nem, hogy középiskolában ugyanezt tanítják újra.
(Nem soroltam fel minden tantárgyat, nagyjából ezek azok, amikrõl érdemes beszélni)
Ez a véleményem. Van egy olyan dolog, hogy igazságérzet. Azt mondják a gyerekekben nagyon erõs. Ezt a rendszert azért találták ki, hogy ameddig erõs egy gyerek igazságérzete, addig ne legyen ideje, és helye az agyában a világ valós dolgain gondolkoznia. Mert veszélyes lenne. Persze nem most, mert már demokrácia van(elméletileg), de az oktatási rendszerben valahogy lemaradt a rendszerváltás.
És a legrosszabb az egészben, hogy 16 év szenvedés nagyrészt felesleges tudásért, és 1 papírért, ami 100 munkahelybõl 1-nél számít is valamit.
Jó, fõiskolán, egyetemen általában már hasznosabb dolgokat tanítanak, de az csak 3-4-5 év, elõtte ott az a 12.