Még annyi, hogy a Microsoft sincs kényelmes helyzetben. Elsõdlegesen õ a célpont azokért a problémákért ami mostanában (pl.: a Crysis gépigénye kapcsán) elõjött. Szar az API? ... Rosszak az irányvonalak? ... Egyik sem nyerõ feltételezés. Kivételesen nem Bill-ék rontották el a dolgokat. Az nV nem követte azokat az elveket amiket a DX10 letett. Az AMD/Ati sok rosszat nem csinált pusztán elõállt egy nem csak papíron DX10-es hardverrel. Azóta nV sikeresen meggyõzte a fejlesztõket (az hogy most pénzzel vagy anélkül, lényegtelen) az õ kártyáik támogatásáról, és kész a baj. A DX10 elvei ugyanis nem azért olyanok amilyenek, tökéletesen tudták az API kidolgozói, hogy csak az új elvek támogatásával lesznek egykártyás rendszereken játszhatók az olyan grafikájú programok, mint a Crysis.