- utasítások: 32 bites fix hosszúak, az aritmetikaiak 3 operandusúak, és a regiszterben tömbökön végeznek mûveletet, pl. bájot összeadása azt jelenti, hogy a 128 bites regiszterekben minden bájtot regiszterpáronként összead
- párhuzamosítás: egyszerre 4 utasítás hajtódik végre, ha regiszterütközés van, akkor nincs újrarendezés, hanem megy a kivétel a system kódnak, mint Itaniumon
- több mag: fontos a közös cache (systemkód lekezeli) hogy a szálak közötti beszélgetésnél a szemaforok elérése minél gyorsabb legyen
- memóriacímzés: 64 bites, és 16 bites szavakat címez, 8 bites bájtok helyett, szóval ami nálunk 4 gigaword, az pl. Intelnél 8 gigabyte
- lapozás: transaction lookaside buffer van, ha van címtalálat, oké, ha nincs akkor megy a kivétel, mint az Alpha processzornál, legyen minél egyszerûbb
a részleteket nem dolgoztam ki, de el lehet játszani vele, hogy minden regiszter 128 bites, a memóriacímek 64 bitesek, egy regiszterben két cím, miket lehetne mûvelni... na mi lesz, elkezdjük? :)
dokumentálni kéne, meg C-ben nekiállni valami emulációnak, hogy legyen mire programot írni.