Ennek az egésznek nem sok köze van a statisztikához. Ez egy becsült érték, ami vagy igaz, vagy nem.
A közvéleménykutató cégek is hasonló módon, becsült értékeket adnak közzé egy kis létszámú megkérdezett csoport válaszai alapján. Ott a megkérdezettek általában tipizált emberek a társadalom minden részébõl. De sajnos már ott elbukik a dolog, hogy tipikus emberek nem léteznek, ha megkérdezel a környezetedben 2 hasonló korú, azonos nemû, hasonló anyagi körülmények között élõ, ugyanolyan családi háttérrel rendelkezõ, ugyanolyan munkát végzõ embert valamirõl, csak 50% a valószínûsége, hogy ez a kettõ ugyanazt mondja valamilyen kérdésre válaszolva. És még ha ugyanazt is mondják, egy harmadik, és esetleg az összes többi hasonló pedig pont az ellenkezõjét. De azokat már nem kérdezik meg, sõt, még egy másodikat is csak ritkán, ugyanis 800-1200 személyt kérdeznek meg, ez meg csak csepp a tengerben. Az eredményekkel viszont lehet a többi embert hülyíteni.
A nézettségmérõnél is ugyanaz a helyzet, de ott van egy célkészülék kitelepítve az egyes emberkékhez, és az méri azt, hogy mit néz éppen az ember. Gyk: ezen a készüléken vált csatornát.
Valami ilyesmit vártam volna tõled magyarázatként, de a fikázáson kívül más nem nagyon megy neked. Ennyit a te tudatlanságodról.