1. Ahol ezer internetszolgáltató van, ott kemény verseny is van. Ezért nem tudják azt megcsinálni, hogy egyik korlátozza a csomagjait, mert a felhasználók átvándorolnának a másikhoz. Ebbõl következõn egyrészt csak együtt tudnak fellépni, másrészt pedig ha a felhasználók 1%-át kizárják, a többi 99%-nak igenis olcsóbb lesz az internet, mivel a verseny leszorítja az árakat. Ráadásul ha csökken az ár, akkor bizonyára új ügyfeleket is nyernek, amivel az egész ország információs társadalma nyerhet.
2. A japán példa azt mutatja, hogy az internet olyan, mint az útépítés: mindegy, hogy hány sávos egy autóút, mindenképp tele lesz. A fejlett államokban (és ma már nálunk is) éppen ezért nem is próbálkoznak autóutak bõvítésével, hanem inkább szûkítik azokat buszsávokkal és egyéb módszerekkel, így próbálván csökkenteni a forgalmat.