Én pont a másik oldalt látom, 6 éve dolgozok aktívan IT területen, felsõfoku szakirányu végzettségem nincs ilyen témában, de nem egyszer láttam már olyat, hogy az egyetemrõl frissen kikerült informatikusok sz@rhoz sem értettek. Én nem a megfelelõ tanítás hiányában látom a hibát, hanem a diákok hozzáállásában, mivel maguk sem tudják, hogy mivel szeretnének foglalkozni. Mindenki arrol ír, hogy mindennel foglalkoznak, mindenbe betekintést kapnak, de semmilyen mélyebb tudást nem kapnak egy területrõl. Szerintem ez így tökéletes, egy adott szakterület (legyen az webfejlesztõ/hálózati mérnök) megtanulása, elsajátítása hosszú-hosszú évek, aktívan csak az adott szakterület gyakorlása, tanulása. 4 egyetemi év alatt kapsz egy olyan tudásanyagot, amivel el tudsz indulni valamelyik szakirány felé és nemtöbb, nem is kell több ennél. Aki valamilyen területtel akar foglalkozni, az az alapokat megkapja, láthatja hogy merre induljon el, onnantol már a saját szorgalmán múlik, hogy mennyire mélyed el az adott területben. Ez egy ilyen dolog, le kell ülni, seggelni mint az örült az adott terület sajátosságait, illetve ha nincs normális munkája az illetõnek, szorgalomból, önfejlesztés céljábol saját projectet kell alkotnia, hogy a projecten belûl felmerülõ problémákbol/megoldásokbol szintén használható tudást tudjon összeszedni. Összegezve: egyetemen mindenbõl kapsz egy kicsit, onnantol neked kell elindulnod abban a témában, amit szeretnél és ez így van rendjén. Aki nem képes önnön magátol tanulni, az nem marad meg a szakmában. Az IT alapvetõen egy olyan terület, ami folyamatosan változik, újjabb technikák jönnek és ezeket akár munka mellett is képesnek kell lenni megtanulni. Elnézést a helyesírási problémákért, de nem volt idõm végigolvasni mielõtt elpostoltam.