Én szerintem gond van a magyar oktatással. Azokkal értek egyet, akik azt mondják, hogy sok felesleges dolgot tanítanak az iskolákon.
Azt írtad:
"Mindenki arrol ír, hogy mindennel foglalkoznak, mindenbe betekintést kapnak, de semmilyen mélyebb tudást nem kapnak egy területrõl. Szerintem ez így tökéletes, egy adott szakterület megtanulása, elsajátítása hosszú-hosszú évek, aktívan csak az adott szakterület gyakorlása, tanulása. 4 egyetemi év alatt kapsz egy olyan tudásanyagot, amivel el tudsz indulni valamelyik szakirány felé és nemtöbb, nem is kell több ennél. Aki valamilyen területtel akar foglalkozni, az az alapokat megkapja, láthatja hogy merre induljon el, onnantol már a saját szorgalmán múlik, hogy mennyire mélyed el az adott területben."
Részben egyetértek veled, de: én azt gondolom, hogy választottam egy szakirányt, ami érdekelne, ennek ellenére rengeteg olyan dolgot akarnak megtaníttatni velem, ami amellett hogy nem is érdekel, még csak nem is látom hogy köze lenne a választott szakirányhoz. Pl, én közgázt tanulok, miért is jó nekem kriminalisztikát tanulni? Vagy a számítógépvírusok, esetleg digitális képfeldolgozás még, ami tantárgyam van. Jó-jó, lehet mondani, hogy alapmûveltség, megy egyéb zöldségek, de azt már elviekben meg kellett kapjam a középsuliban, így joggal várnám, hogy a választott szakmámhoz kapcsolódó anyagokat tanuljam. Így elvesznek tõlem több évet, amiért cserébe szinte semmit nem kapok, mert én azt az alapot amit adnak, nem nevezném igazi alapnak, csak egy felszínes dolognak. te is írod, hogy :
"de nem egyszer láttam már olyat, hogy az egyetemrõl frissen kikerült informatikusok sz@rhoz sem értettek."
Ilyen oktatás mellett nem is csodálom. Ha kevesebb lenne a "mellékzönge", és több az adott szakhoz kapcsolódó tényleges tantárgyi oktatás, úgy vélem nem alakulna ki ilyen helyzet.
(nem a nézeted ellen szól, csak erre tudtam a legjobban válaszolni)