Hát nálunk a fõsulin,most nem mondok nevet,eléggé felületesen oktatnak,meg sok olyan is ,amit a hallgatók 98%-a az életbe nemfog használni:fizika,elektronikák,villamosságtanok... Ezekekbõl is olyan felületesen tanítanak,hogy tanuld meg a képleteket és megtudd csinálni a mintafeladatokat analóg módon és akkor átmentél.Akit meg érdekel, az sem tudja csak az iskolába megérteni ezeket,hanem vennie kell többféle könyvet is,amikbõl esetleg megtanulhatja,de ha meg ilyenekbe fölöslegesen erõt pazarol,akkor jó eséllyel megbukik egy másik tárgyból.Több olyan tárgy is van aminek a neve hasznosnak hangzik ,de a felületesség,meg az elméleti oktatás miatt azzal sem megyünk sokra: pl ilyen a közgázak,vállalkozástanok,több informatikai tárgy is... Szal tényleg az elméleti oktatás jellemez sok tárgyat(képletek + mintafeladatok vagy definiciók,fogalmak) nálunk,meg a sok hülyeség eléggé lerontja a tanulási morált.És ezek miatt sokszor nincs idõ semmibe belemélyedni,mert hülyeségekkel kell vacakolni.Kb a legtöbb ember úgy van vele,hogy csak legyen mindenbõl kettes.Szal körülbelül ilyen lehet a helyzet sok intézményben a magyar felsõoktatásban, ezért többnyire a friss alkalmazottakat megtanítják a dolgokra,persze azért valamit tudnia kell.Van pár ember ,aki jó képességû és a kevés szabadidejét is tanulásra szánja,informatika táborba megy nyáron,de kevés...