Attól függ, hogy nézzük. A 32 bites pixel-módok (RGBA, és tsi.) alfa channeljét textúráknál használhatják különbözõ súlyozású színkeverésre két v. több textúra között, de mint adott képernyõtartalom megjeleníte nem nagyon van szerepe (az overlay pl. egy kiválasztható színnél 100%-osan látszik, a többinél egyátalán nem).
Illetve egyes spéci videokártyák tudnak genlock módban mûködni (rászinkronizálódnak egy külsõ videoforrásra), és olyankor lehet szerepe az alfa channelnek (az alfa channel által megadott arányban látszódik az eredeti kép az adott pixelen).
"Na de komolyra fordítva: Küszöbön az átlátszó OLED kijelzõk hada. Ezentúl lesz értelme használni."
Ezt nem egészen értem, hogy jön az alfa channel az OLED-hez? Vagy a 10+ bpp-s megjelenítésre gondolsz?
"A belsõ színfeldolgozás meg 16bit/ch."
Valóban, viszont ki tudja miért, a legjobbak is csak 24 bites képet fogadnak. (Valószínû majd újabb rókabõr lesz a fogadási bitmélység növelése.)