A cikkhez annyit szolnek hozza, hogy a progress balesetet nem az automatika hibaja okzota, hanem az hogy az allomason teszt celjabol atalltak kezi vezerlesre. (ez volt a gond csernobil eseten is) A progress-ek es a sojuz-ok dokkolo rendszere optikai, tehat lezer nelul csak a kamera kepet hasznalja, amit a celtargyrol keszit. Olcso es egyszeru technika, az oldaliranyu elmozdulast megadja a celkereszt elterese, a tavolsagot pedig a celtargy latszolagos merete. Nem kell hozza sem lezer, sem gps, sem szigony. Az igaz, hogy jo alaposan belevagjak az allomas oldalaba a hajot, de legalabb stabilan rogzul. Ez a hajok relativ kis tomege miatt nem zavarja az allomast. A Verne egy fokkal tobb szoftvert tartalmaz, de mivel ez egy techdemo es jopar napja alldogal a dokkolasra varva ezert nem artott meg mindent felpakolni, beleertve a melyuri csillagkepelemzo szoftvert. (csak nehogy azt hasznaljak a dokkolaskor) Szvsz eleg lenne egy radios marker az irany megtalalasahoz es egy passziv optikai szenzor a dokkolashoz. A sojuz-ok is automatak, tehat akar hozza nem erto utasokkal is repulhetnek, csak olyankor nincs human tartalekrendszer egy meghibasodas esetere. Azert szurkolok a francia csapatnak, mivel rajtuk kivul szinte senki sem probalt meg ujitani az utobbi idoben.