A lehetõségekkel egyet értek, nekem is azok a legfontosabbak (azért van még más is), de engem nem érdekel a kinézete, hovatartozása, stb... engem a küldetések megoldásának lehetõsége érdekel. Például Risen egyik küldetése a fogvatartott kalózhoz való bejutás.
Lehetõség egy: leverem az õrt, elveszem kulcsot.
Lehetõség kettõ: Ellopom az õrtõl a kulcsot..
Lehetõség három: Lefizetek egy k*rvát, hogy foglalja le az õrt én meg meghackelem a börtön zárat...
Lehetõség négy: Megdumálom/lefizetem az õrt.. (most hirtelen nem emlékszem, hogy a Risenben melyik volt, de lehet hogy csak három lehetõség volt).
A lényeg, hogy többféleképpen oldhassam meg ugyanazt a feladatot. Az nem pálya, hogy elvállalok egy küldetést, hogy szerezzek meg a tárgyat, de azt a missziót csak egyféleképpen tudom megoldani...
Meg az is fontos, hogy a cselekedetinek látható/érezhetõ hatása legyen. példa a Fallout 3-ból. Egy kis településen megkérnek, hogy segítsek megvédeni õket a mutánsoktól. Ha nem vállalom, akkor mikor legközelebb arra megyek kihal a település és egy szellemváros lesz belõle. Ha segítek, akkor késõbb gyarapodnak, aztán még pár szívesség és egy fejlõdõ kis település lesz tele élettel, robot õrökkel, stb...
Ezek érdekelnek egy RPG-ben, nem a varázslatok, nem a loot, nem a különféle fajok. Sorry, ha a hardcore RPG fanokat megbántottam...