A XX. századi bûvészet egyik leghíresebb és leglátványosabb trükkjét, a kettéfûrészelést P. T. Selbit brit bûvész dolgozta ki 1920-ban.
A drámai hatású új mutatványával, amelynek során elragadó asszisztensnõjét faládába fektette, látszólag kettéfûrészelte, majd néhány pillanattal késõbb egyesítette, nagy feltûnést keltett Londonban, majd az egész világban. A mutatvány alatt csak a lány fejét lehetett látni, amint kikandikál a láda egyik végén vágott nyílásból. A lánynak semmi mást nem kellett tennie, mint az álla alá húznia a térdét a fûrészelés idején. 1921-ben Horace Goldin amerikai bûvész mutatta be a trükk továbbfejlesztett változatát New Yorkban. A lány feje, keze és lába jól láthatóan nyúlt ki a láda két végén és két oldalán lévõ nyílásokból. Goldin azonban nem egy, hanem két lányt használt a mutatványhoz. Elõször is "hipnotizálta" az egyik lányt, és utasította, hogy feküdjön bele a vastag faasztalra helyezett ládába. A láda fedelének lezárása és lelakatolása után a bûvész megforgatta a forgó korongon álló asztalt és ládát, így a lány lába rövid idõre eltûnt a közönség szeme elõl. Ebben a pillanatban a lány behúzta a lábát, és a talpát a fedél belsejében kialakított lábtartónak támasztotta. Ezzel egy idõben a másik lány, aki az üreges asztallapban rejtõzött, áttolta a lábát az asztallapba, illetve a ládába épített két csapóajtón, majd kidugta lábfejét a láda végén lévõ nyíláson. Amikor a forgó korong megállt, a közönség az elsõ lány fejét és kezét, valamint a második lány lábát látta. Ezt követõen Goldin, asszisztense segítségével, egy hatalmas fûrésszel kettévágta a ládát. Amint a fûrészt kihúzták, két fémlapot helyeztek a vágatba, a láda két csonkjának a végére. Amikor a bûvész széthúzta a láda két felét, a fémlapok megakadályozták a nézõket abban, hogy a láda belsejébe lássanak. A látszólag kettéfûrészelt áldozat mosolygott és kezét-lábát mozgatta. Ezután a bûvész ismét összetolta a ládát, eltávolította a fémlapokat, és kinyitotta a lakatokat. Felébresztette a "hipnotikus álmából" a lányt, aki sértetlenül szállt ki a ládából. Goldin mindig a színház elé rendelt egy mentõautót és a színpad végében egyenruhás mentõsök várakoztak a hatás kedvéért. Késõbb óriási körfûrészt alkalmazott a kettéfûrészeléshez.
Harry Blackstone amerikai bûvész is továbbfejlesztette a körfûrészes trükköt. Õ már csak egy lányt hipnotizált, és utasított arra, hogy hagyja magát kettévágni. A lány egy 76 cm hosszú, 38 cm széles és 20 cm mély asztalra feküdt, ami egy torzó formájú üreget rejtett. Könnyen táguló anyagból készült ruhát viselt az asszisztens, ami alatt egy fémvázas szerkezet volt, hússzínû karton hátrésszel. Miközben a bûvész a közönséghez beszél, a lány kikapcsolja a csatokat a fémvázon, és testét az asztal üregébe süllyeszti. Feje, válla, karja, lábszára és lábfeje továbbra is látható marad. Ezt követõen a bûvész a lány "alá" csúsztat egy jókora fadarabot annak bizonyítására, hogy igazi fûrészt használ. Majd bekapcsolják a 60 cm-es körfûrészt, és az asztalt daru segítségével a fogó penge alá helyezik. Úgy tûnik, hogy a lány teste még mindig az asztalon van, amikor a fûrész kettévágja a fadarabbal együtt. Miután a fûrész átszeli a ruhát, a vázat és a fát, a bûvész lemutatja az elfûrészelt fadarabot a közönségnek. Majd a a közönség sokkolása után, ujjainak egyetlen csettintésével felébreszti a lányt, aki leszáll az asztalról, és meghajol a közönség elõtt.
A trükk legújabb változatát Doug Henning amerikai bûvész mutatta be 82-ben egy televíziós mûsorban. A mutatványhoz egy lányt, valamint egy mindössze 30 cm mély dobozt használt, nem pedig közel 50cm-est. A doboz vége felfüggesztett ajtót rejtett magában, amelyhez két távirányítású gumiláb csatlakozott. A két részbõl összeillesztett dobozt az asztalra helyezik. A lány bemászik a dobozba, fejét és lábát kinyújtja. Ezután a dobozt, úgy fordítják el, hogy a lány a közönség felé nézzen, miközben hipnotizálják. Ez idõ alatt a lány behúzza a lábát a dobozba, s a helyére az állábas ajtót rúgja úgy, hogy a két gumiláb kinyúljon a doboz nyílásán, majd térdét a mellkasa alá húzza az oldalára forgatják, és megkezdõdik a fûrészelés. A hitelesség fokozása érdekében a bûvész kis csapóajtót nyit ki a doboz egyik oldalán, és megmutatja a lány karját, a doboz másik részén lévõ ajtó kinyitásával pedig az állábakat mutatja meg a közönségnek. Rejtett zsinór meghúzásával a lány mozgatja a bokában hajlítható gumilábat. A folyamat néhány pillanat leforgása alatt visszafordítható, és a kettévágott lány ismét a saját lábán áll...