"Tudom hogy a ring párhuzamosítás már 3 éve van, ..."
Kicsit el vagy maradva, mert már DX8.x-es kártyákon, sõt DX7-es kártyákon több shader egység volt. Shader egységek száma, kb. a GPU magok számával egyenlõ. Ami jelenleg egy ténylegesen n magú GPU és a n-szer több shader egységet tartalmazó közötti különbség lenne: az n magosban talán több rasterizáló egység is lenne (nincs rá garancia, hogy a több shader egységesbe nem ugyan így lenne).
"Szerinted csak egyféleképpen leeht párhuzamosítani?"
Nem, a GPU-k típikusan az egyik fajtát (azonos kód szinkronizáció nélkül, sok "primitív" vektor egységen végre hajtva) képviselik (kivéve Vista alatt, mert ott mindkét típus jelen van), míg a CPU-k általában a másikat (több szálazás). (Az elsõre a szakszó nem jót eszembe, kérem ezt elnézni). Sõt ha tovább megyünk van egy 3. fajta is, de az csak analóg processzorokon mûködik.
HT csak annyít tett ki, hogy 2 regiszter készlete volt és azok között kapcsolgatott.