Kézhez kaptam néhány elsõbbségi, ajánlott küldeményt; feladási idõ november 20 körül. Reklamálásom után megtudtam, hogy én vagyok a hibás, mert már nem dobnak értesítõt a postaládába, mindig rá kell kérdezni (értsd: el kell menni, sorszámot kell húzni, sorban kell állni), hogy van-e ajánlott küldemény.
Felmerült bennem néhány kérdés:
1. Mi is az az ajánlott küldemény? Eddig úgy tudtam, az, amit a feladó a címzett kezébe ajánl, hogy az biztosan kézhez kapja. Nem, ez az, amit visszatartanak, amíg meg nem kérdezed, méltóztatott-e megjönni.
2. Az ajánlott küldemények felára 190 Ft. Mit is foglal ez magában? Biztosítékot, hogy a címzett biztosan megkapja, értesül arról, hogy küldeménye érkezett? Nem. Biztosítékot arra, hogy egy nyavalyás értesítõt sem dobnak a postaládába/fiókba, inkább a címzett lesz leb…va, ha nem kérdezi meg idõben, hogy küldtem-e neki valamit.
3. Mitõl elsõbbségi egy levél? Elvileg attól, hogy a címzett gyorsan megkapja. Már ha bemegy, sorszámot tép, sorban áll, és rákérdez, hogy küldtem-e neki valamit. Gyakorlatilag viszont annyi, mint szakadt Ladán a Rallye felirat. Drága, de legalább semmire sem jó. (Ladásoktól itt kérek elnézést, jó gépek azok, ha karban vannak tartva.)
Tulajdonképp az egész megelõzhetõ lett volna ugyanazzal a mödszerrel, amit régen alkalmaztak: Ajánlott levél esetén értesítõt kapsz, hogy fontos küldeményed érkezett. De nem, ezen változtattak „ügyfeleik elégedettségének érdekében”.
Spórolnak a papírral, védik a fákat, megértem, szép, nemes gesztus.