A gond az, hogy manapság a könyvesboltok keresnek rajta a legtöbbet.
Az alexandra, mega társaik 50% alatt szóba se állnak még a kiadókkal sem. A Libri meg a líra és lantnál is 43-45%-ot kérnek a terjesztésért, de a legpofátlanabbak a multik (cora, tesco, auchan), azok 58%-ot akarnak lenyúlni, ezért aztán sok könyv náluk drágább is.
A lényeg, hogy a kiadónak megmarad a fele a bolti árból, amibõl lejön ugye az elõállítási költség, a marketing, az elõkészítés, a rezsi, az adók, stb. Ráadásul mivel bizmányosi konstrukcióba veszik csak át, ezért jelentõs olyan tétellel is számolni kell, amit elõ kell állítani, de nem fogy el. Így aztán marad kiadói haszonra meg szerzõi jogdíjra 5-20%, attól függõen, hogy mennyire pofátlan az ár.
Ezek után érdemes elgondolkodni, hogy egy átlagos 5-6%-os szerzõi jogdíj és átlagosan 2-3000 eladott példány után mennyi is marad.
Szóval nem lehet belõle meggazdagodni, csak akkor, ha ismert médiaszemélyiség vagy, és mindenhol beszélsz a könyvedrõl, és így magasabb lesz az eladott példányszám is.