Van igazság abban, amit mondasz. De ritkán adott az ilyen légkör, mondhatni átlagon felüli. Megint más kérdés, hogy az ilyen osztályok tele vannak "kockákkal", akikkel a magamfajtát õrületbe lehet kergetni. Egyszerûen nem tudok mellettük meglenni, olyanok mint a droidok, gondolkodás nélkül darálnak, *sóhaj*. Na ez volt a személyes kifakadás rész.
Vissza a témához: egy átlagos osztály úgy néz ki, hogy vannak a húzó emberek, és vannak akiket húznak. Magatartásilag is két részre oszlik a csoport: vannak, akikkel nincs gond, és vannak akikkel van. Ha egy tanár nem tudja kezelni a rosszalkodókat, lõttek a tanításnak. Tehát, egy tanárnak, tudnia kell fegyelmezni. Nincs kibúvó. Aki erre nem képes, az nem jó tanár. Csak ezután lehet beszélni a tanítási módszerekrõl. És hogy mennyire a tanáron múlik minden: egy kisgyerekbõl, amikor belép elsõsként az iskolába, bármi lehet. Gépészmérnök, orvos, ügyvéd, asztalos - bármi. Mindez attól függ, hogy milyen hatások érik, jó-e a matek tanár vagy sem, esetleg az irodalom tanár kiemelkedõ, stb. A gyerekek az anyag, a tanár a szobrász, csak a szobrász tehettségén, hozzáértésén múlik, hogy milyen szép lesz a mûve.
És ahogy, az A38 is írta, a tanárok között sok az olyan, akiket máshova nem vennének fel. Belõlük lesznek majd azok az emberek, akik a következõ generációk életének alapjait lerakják. Messzemenõen nagy felelõtlenség, hogy ezt hagyjuk.
Wittigennek igaza van, nyilván a gyerek nem tud majd objektívan nyilatkozni az iskolai helyzetrõl. Ezt szerintem úgy lehetne megoldani, hogy a legrosszabb, és a legjobb véleményeket nem számítjuk, és azt nézzük ami közötte van. Valamint bizonyos mennyiségû reklamációnak kell érkeznie, hogy valóban megkérdõjelezhessék egy tanár hozzáértését. Sõt olyan tanár is van, aki zsarnokoskodik, bizonyos embereket állandó jelleggel szivat, stb. Ez talán egy jó módszer, hogy kiszûrjék õket.