Írtam egy leírást egy másik fórumra, bemásolom ide is:
"
Úgy döntöttem csinálok egy kis leírást a játékról lévén a mostanában amúgy is mostoha RTS mûfaj egy képviselõje ráadásul nem a megszokott formulával dolgozik, így a népszerûsége közel esik a nullához. Továbbá a játékban nincs tutorial... :)
A leírás alapján pedig mindenki maga döntse el, hogy érdekli-e a dolog avagy nem.
A játék "mûfaját tekintve" a warcraft 3-ig kell visszamennünk, illetve pontosabban annak a multijához és a szinte korlátlan szabadságot biztosító pályaszerkesztõjéhez.
Mivel az tette lehetõvé, hogy a kellõ fantáziával és kreativitással rendelkezõ mapkészítõk eszméletlen dolgokat hozzanak össze. Volt ott paintball meccstõl kezdve az autóversenyen és "hot potato" játékon át az életszimulátorokig minden. Sõt, két mûfaj ki is nõtte magát a battle.netrõl és önálló "mûfajként" él tovább. Persze egyiket se kizárólagosan a war3-as mapkészítõk találták ki, más játékok ötleteit használták fel, de kétségtelen, hogy a war3 tette népszerûvé õket.
Az egyiket mindenki ismeri, aki szokott flashjátékokkal játszani. Ez pedig az úgynevezett Tower Defense, vagy röviden TD. Ennek a játékmenete igen egyszerû, van egy elõre definiált útvonal, amin ellenségek egyre erõsebb (egyre több életerõvel/gyorsabb sebességgel rendelkezõ) hullámai próbálnak végigmasírozni. Ezt megakadályozandó az út mentén tornyokat építhetünk és fejlesztgethetünk az ellenségek megölésébõl származó pénzmag segítségével. Ha bizonyos számú ellen végig megy az úton, akkor vesztettünk.
A másik mûfajt pedig talán elsõként a Demigod próbálja kiemelni a battle.net legsötétebb bugyraiból. Ennek a mûfajnak egyelõre nincs saját neve. Gyökerei a Starcraft fanmade mapjaiig vezethetõ vissza, ám a mûfaj mindenképp a war3-ban csúcsosodott ki a Defense of the Ancients nevû fanmade pályában (röviden DotA). Olyannyira, hogy a dolognak külön wikije van, Basshunter csinált egy tüctüczenét is hozzá illetve egy majdnem 14 milliós nézettségû klipet. A dologból rendszeresen bajnokságokat tartanak, az összes magára valamit is adó e-sport brigádnak (MYM, SK Gaming, satöbbi...) van saját hivatalos DotA csapata.
A lényeg a lényeg, hogy erre a "gépszíjra" kaptak rá Stardockék, amikor dota-klón készítésére adták a fejüket.
Mirõl is szólnak ezek a játékok?
Adott egy általában szimmetrikus pálya a két szélén 1-1 bázissal melyek 1-1 csapat (legyen X és Y csapat) alá tartoznak. Mindkét oldalon találhatóak általában a bázis közelében spawnpontok, ahonnan bizonyos idõközönként megadott lények spawnolnak és elindulnak egy elõre szkriptelt útvonalon az ellen bázisa felé. Több út is vezethet az ellen bázisára, de egy megadott spawnponton spawnoló lények mindig könyörtelenül ugyan azt az utat követik és ha ellenségbe ütköznek harcolnak, amúgy menetelnek elõre. A pályán ezenkívül õrtornyok vannak szanaszét, X csapat térfelén X tornyai, Y-én Y tornyai.
Így ebben a szituációban az egyensúly tökéletes. Szimmetrikus pálya, két egyforma bázis, mindkét oldalon pont ugyan úgy elszórva tornyok, mindkét térfélen ugyan annyi spawnpont, amelyekbõl ugyan olyan idõközönként kijönnek ugyan azt a szkriptelt útvonalat követõ mobok, akik a pálya közepén értelemszerûen összefutnak és megölik egymást.
Itt jönnek a képbe a játékosok, akik 1-1 demigodot irányíthatnak. A demigodok feladata az mérleg egyensúlyának kibillentésével bizonyos feladat elérése, ami lehet:
- az ellen bázisának likvidálása
- az ellen néhány kisebb bázisának likvidálása
- bizonyos stratégiai pontok megtartása X ideig
- az ellen X számú demigodjának likvidálása
stb...
Viszont most jön a csavar: bár az egész eddig egy RTSre emlékeztet és a kezelés is az RTSekéhez hasonlít a legjobban, a demigodunkat mégis inkább az RPGkbõl megszokott módon kell kezelnünk.
Kezdéskor ugyanis még ott a tojáshéj a fenekünkön, semmit nem érünk egymagunkban, az ellenséges mobok legkisebb csapata is könnyûszerrel elbánik velünk, ezért ilyenkor potyáznunk kell, a saját szkriptelt csapatainknak kell besegítenünk a harcban, hogy így erõsörjünk. Mit is jelent az erõsödés?
Elõször is tapasztalati pontokat gyûjthetünk, melyek segítségével szinteket lépünk, aminek hatására erõsödik élet- és varázserõnk, illetve kapunk egy pontot, amit eloszthatunk a skilljeink között. Vannak passzív skillek, amik fixen adnak valamilyen képességet, esetleg növelnek valamilyen statot, illetve aktív skillek, melyeket a varázserõnkbõl tudunk elsütni, lehet castolási ideje és cooldownja is. Ezeket a skilleket több lépcsõben fejleszthetjük egy jól átlátható skillfán.
Másodszor pedig pénzt gyûjtünk, amit sok mindenre fel lehet használni. Egyrészt tárgyakat vásárolhatunk belõle, amik adnak valamilyen passzív bónuszt (például egy pajzs armort ad, stb) és lehet valamilyen aktív, useoláskor elsülõ képessége is (ezeken mindig cooldown van). Összesen 3 useolható itemünk lehet egyszerre és ide tartoznak a healing/mana potionök is, szóval érdemes csínján bánni az ilyen itemekkel. Másrészt a pénzbõl fejleszthetünk a bázisunkon is jópár dolgot, úgymint tornyaink védõereje, lõtávja, támadó lényeink fegyvere, páncélja, új lényeket rendelhetünk a támadó lényeink csapatába, satöbbi... Harmadrészt ebbõl a pénzbõl vásárolhatják meg a Generalok (alapvetõen két demigod típus van: general és assassin) a lények idézéséhez szükséges idolokat.
Saját demigodunkon kívül csak akkor van lehetõségünk más lényt irányítani, ha generallal vagyunk. Õk tudnak idézni közel/távolharci és gyógyító egységeket. Ezekbõl többféle létezik, minél erõsebbek annál drágábbak az idézéshez szükséges idolok. Az assassin típusú demigodok nem tudnak idézni, cserébe valamivel erõsebbek hadvezér társaiknál.
Ha esetleg meghalsz (fõleg rutintalan játékosoknál a játék elején nagyon sûrûn elõfordulhat, mert azért eléggé halandóak a demigodok, vigyázni kell velük) akkor néhány másodperc múlva a bázisotokon éledsz újjá.
A terepen ezen kívül van néhány stratégiai pont. Ezek egyike egy gyógyító kristály, ami gyógyítja a közelben álló játékosokat. Az összes többi stratégiai pontot egyszerre egy csapat uralhatja egy azt jelképezõ zászló "elfoglalásával". Ezek adhatnak mozgási sebesség bónuszt a közelben állóknak, támadóerõ bónuszt, satöbbi, esetleg elérhetõvé tehetnek egy shopot, amiben ritkább, erõsebb itemek vásárolhatóak, vagy akár új portált állíthatnak az adott csapat sorába, ahonnan ugyan úgy spawnolni fognak a lények.
Nagy vonalakban errõl szól a játék.
Hogy ez a recept mûködik-e? Single módban, gép ellen egészen biztos, hogy nem. Nagyjából fél óra alatt megunható és utána a singlet csak új taktikák, kombók kipróbálására fogod használni. Multiban viszont annál inkább! Elég csak a dota példátlan sikerét tekinteni. Vitán felül a világ legnépszerûbb fanmade, hivatalosan nem támogatott, ingyenes játékmodjáról van szó. Magam is több napos LANokat játszottam végig dotához hasonló war3 mapok (The Great Strategy, Land of Legends 2, Aeon of Six Gods, satöbbi...).
Hogy a Demigodnál is mûködni fog? Nos, ezt majd az idõ eldönti. Elvileg minden esélye meglenne rá, hisz nagyon hasonló a dotához és - szerintem - pont ott változtatott a recepten, ahol rá is fért. Ennek ellenére a karcsú promóció, a mostoha mûfaj és a warezt leszedõ->mûfajt meg nem értõ->10 perc után uninstalláló->minden fórumon azt szénné fikázó arcok hatására valószínûleg a Battleforge-hoz hasonlóan ez a játék se fog felkerülni semmilyen eladási toplistára.